פסטיבל "חוצות היוצר", ביוזמת עיריית ירושלים וחברת אריאל, שומר על הרוח והתרבות הישראלית גם בימים מאתגרים ויוצא לדרך זו השנה ה - 48 בסימן "מוכרחים להמשיך לנגן". גם השנה מגיעים לפסטיבל עשרות אלפי מבקרים, לספוג את האווירה הקסומה והכה ייחודית לו, וליהנות מ-11 ימים של חגיגת אומנות, מוזיקה וקולינריה.

השנה מארח הפסטיבל מעל 100 אומנים ויוצרים מפסגת המוזיקה הישראלית והאומנות ולמעלה מ-80 דוכנים, הכוללים את מיטב עבודות האומנות בתחומי היצירה השונים שנעשו על ידי מגוון אמנים ישראלים מדרום ועד צפון: ציור, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות, עבודות עץ ועוד.

אחד מדוכני הפסטיבל צילום: חיים ג'רבי

פסטיבל חוצות היוצר 2024

משתתפי הפסטיבל יוכלו ליהנות השנה מדוכני האומנות שמשולבים בתוך מסלול חווייתי הכולל מיצגים שבאמצעות טכנולוגיות מתקדמות (מסכי LED, כלי AI, הקרנות דיגיטליות, אשליות תלת-ממד וכלי בינה מלאכותית) הפכו את החלל הפתוח של בריכת הסולטן בירושלים לפארק חוויות חדשני ועתידני.

לצד דוכני האומנות והופעות המוזיקה, בפסטיבל מופעל מתחם קולינרי ענק עם כל דוכני הסטריט פוד של השפים והמסעדות המובילות. כל הדוכנים כשרים ובמחירים סבירים והמנות טעימות במיוחד, המלצה שלנו - להגיע רעבים. בין הרשתות שמציעות שירותים במתחם המזון: "חומוס אליהו", "פסטה בסטה", גלידת "אהרל'ה", Fich & Chips", "צ'יפס אמסטרדם", "פיתה שף", "סבח בפיתה" ועוד.

עבודת ליבוד בצמר באחד מדוכני האומנים צילום: חיים ג'רבי

המופעים המוזיקליים

  • 14.8 – רביעי - אבי גפן והתעויוט, מרסדס בנד – 2 מופעים נפרדים
  • 15.8 – חמישי - רמי וריטה – המופע המשותף
  • 17.8 – מוצ"ש - החברים של נטשה
  • 18.8 – ראשון - שריד חדד, טיפקס – 2 מופעים נפרדים
  • 19.8 – שני - אושר כהן
  • 20.8 – שלישי - אודיה מארחת את שרק
  • 21.8 – רביעי - פוליקר תיסלם
  • 22.8 – חמישי - שלומי שבת, הפרויקט של רביבו – 2 מופעים נפרדים
  • 24.8 – מוצ"ש - דני סנדרסון, התקווה 6 – 2 מופעים נפרדים
  • 25.8 – ראשון - איתי לוי, נסרין – 2 מופעים נפרדים
  • 26.8 – שני - ישי ריבו

שעות פתיחה: בימים א'-ה': 18:00-23:00, מוצ"ש: 21:00-00:00. המופעים המוסיקליים מדי ערב בשעה 21:00 (למעט מוצ"ש בשעה 22:00). ניתן לרכוש כרטיס כניסה ליריד ולתערוכה בלבד או כרטיס כניסה משולב ליריד, לתערוכה ולמופע המרכזי.

מחירים:

מחיר מלא 139 שקלים

מחיר למחזיק כרטיס ירושלמי 89 שקלים

עלות כניסה ליריד בלבד 35 שקלים

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה

ראש העיר ירושלים: "קיום הפטסיבל - התשובה הניצחת לכל אויבינו"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך: "גם השנה החלטנו לשמור על המסורת ולקיים את הפסטיבל הירושלמי הלאומי, המוכר והאהוב ביותר בבירתנו, ברוח התקופה – פסטיבל חוצות היוצר. עצם קיומו מהווה את התשובה הניצחת לכל אויבינו ומשקף את עמידתנו האיתנה כעם ואת ניצחון הרוח הישראלית והירושלמית. מדובר בפסטיבל תרבות וקולונריה מהגדולים, המובילים והמשובחים במדינה ובאירוע דגל ירושלמי, שמתקיים כבר קרוב לכיובל שנים, ואל לנו לוותר עליו, ברוח התקופה.

ליאון הדגיש: "לא נשכח ונמשיך להתפלל לשחרור חטופינו במהרה, החלמה מהירה לפצועינו וחיזוק המשפחות, חיבוק ענק למשפחות השכול ותפילה לשלומם של כל חיילינו. ירושלים של כולנו היא בירת התרבות של ישראל, וככזו היא תמשיך ליצור, לפרוח, להקסים, לקרב בין לבבות ולהפיח תקווה בנשמת האומה כולה, בערבות הדדית וברוח הירושלמית".

אורי מנחם, מנכ"ל חברת אריאל, הוסיף: "בצל המלחמה והימים הקשים שעוברים על עם ישראל, פסטיבל חוצות היוצר המסורתי הגדול והמגוון בארץ יתקיים גם השנה בבריכת הסולטן. השילוב המנצח של אמנות, קולינריה ומוסיקה, כחלק ממגוון רחב של אירועי קיץ בירושלים מהווים מקום מפגש מרכזי לתושבי העיר ואורחיה בתפילה לסיומה של המלחמה, חזרתם של החטופים הביתה והחלמתם המלאה של כל הפצועים. מי ייתן שבשנה הבאה תהיה חגיגת חוצות היוצר שמחה ומלאה".