מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן סיכם הערב (ב') ביקור בישראל. במהלך היממה האחרונה המזכיר נפגש עם מספר אישי ציבור ישראליים ובהם ראש הממשלה, שר הביטחון ועוד. הפגישות נערכו במטרה להביא לעסקת חטופים. בשעות הערב הוא העביר הצהרה עיתונאית ובה הודיע כי נתניהו קיבל את הצעת המתווכות לעסקת חטופים.

מזכיר המדינה האמריקאי: "יש דחיפות להגיע לקו הסיום"

עוד הוא הוסיף כי על הפרק נמצאות סוגיות מורכבות אך יש לקבל החלטות קשות לאור כך שהוא חושב: "שיש תחושת דחיפות כאן, ובאזור כולו, להגיע לקו הסיום ולהגיע לשם בהקדם האפשרי". לבסוף אמר: "לעולם לא נוותר. כל יום שחולף, יותר חטופים עלולים למות ואירועים יכולים לקרות ולסבך את העניינים".

נתניהו ובלינקן, צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאחר הפגישה: "הייתה פגישה טובה וחשובה". עוד הוא אמר: "אני מאוד מעריך את ההבנה שארצות-הברית גילתה לאינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו". לבסוף הודיע: "אני מבקש להדגיש: מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה".

מטה משפחות החטופים: "אסור לפספס את ההזדמנות"

מטה משפחות החטופים מסר לאחר הצרת בלינקן: "משפחות החטופים מבקשות להודות למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן על תמיכתו הבלתי מתפשרת. בהמשך להצהרתו הערב, אנו ממשיכים לקרוא לכל המעורבים לחתום על עסקה בהקדם האפשרי. אסור לנו לפספס את ההזדמנות האולי אחרונה, לחטופים אין עוד זמן. הזמן לדיבורים וגרירת רגליים נגמר. זו עת למעשים. זה הוא זמן חטופים".

" type="video/youtube" />