החלטות הממשלה לקראת ציון יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר מעוררות זעם רב בקרב אנשי עוטף עזה. הערב (ב') הכריזו מובילי תנועת "קומו" בשיתוף עם בני משפחות שכולות על החלטתם לארגן באופן עצמאי את טקס הזיכרון לציון שנה אחת לטבח בעוטף. הודעתם מגיעה לאחר שפורסם בחדשות 12 כי בקיבוץ נירים הודיעו למדינה כי הם לא מוכנים שהטקס המתוכנן יצולם אצלם בקיבוץ.

"לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי"

יונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז ז"ל וממובילי תנועת קומו: "לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי, תחת פיקוחם של פוליטיקאים ציניים שבורחים מאחריות. יחד עם כל עם ישראל נבטיח שבני המשפחות שלנו יקבלו את הכבוד שהם ראויים לו, נדאג שהשבת של שבעה באוקטובר תונצח בצורה כנה ואנושית, בלי מסכות והטיות. נזכור ביחד את האובדן, את הגבורה ואת המחדל".

אלון שימריז ז"ל, צילום: ללא

"ברגע שתהיינה החלטות לגבי מיקומו של הטקס ומתכונתו, הדברים יפורסמו לציבור"

לאחר הפרסום, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים הודיע: "עד לרגע זה לא הוחלט היכן יתקיים הטקס. חברת ההפקה מקיימת סיור לוקיישנים במגמה להציע מקומות. חברת ההפקה לא התחייבה לאיש על מיקום הטקס אלא בחנה חלופות. יודגש, כי אנו מכבדים את רגשותיהם של כלל הקהילות. הטקס יופק במלוא הרגישות המתחייבת בעת הזאת. ברגע שתהיינה החלטות לגבי מיקומו של הטקס ומתכונתו, הדברים יפורסמו לציבור".

"שום טקס זיכרון שמובילה הממשלה לא יעלים את המחדל של שבעה באוקטובר"

כזכור, הערב פורסם כי אנשי קיבוץ נירים הודיעו למדינה כי הם לא מוכנים שהטקס לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר יצולם בקיבוץ: "במקום לעסוק בצילומים לטקס זיכרון ממלכתי אנו קוראים לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית". עוד נמסר בהודעתם: "שנה שלמה לא הגיע לנירים ולו נציג אחד של הממשלה לקחת אחריות, להודות במחדל ולשאול מה צריך. "שום טקס זיכרון שמובילה הממשלה לא יעלים את המחדל של שבעה באוקטובר שהביא לרציחתם וחטיפתם של חברי קיבוץ נירים והעוטף כולו".

" type="video/youtube" />