הפיגוע הקשה בו נרצח גדעון פרי ז"ל: בשעה זו נמשך המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע במפעל באיזור התעשייה בראון, ובשיחה עם "חדשות כיפה" מתריע יושב ראש מועצת קדומים, עוזאל ותיק, כי נדרש שינוי תפיסה באיזור וכי הצבא לא בכיוון. "התחושות קשות מאוד. אני מתריע הרבה מאוד זמן בחודשים האחרונים על העלייה המדאיגה בפיגועים באזור שלנו. אומרים לנו 'כן, כן, הצבא מטפל'. הצבא פועל, אבל לא שינינו תפיסה וזה מרתיח".

עוזאל ותיק, צילום: ניצי אילן

עוזאל ותיק: "הצבא לא בכיוון"

לאחרונה הוחלף אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס שחטף ביקורת קשה. אין שינוי אצל האלוף החדש בלוט?

"חייבים להתייחס ליהודה ושומרון כחזית מלחמה ולא כביטחון שוטף. בהקשר הביטחוני גם האלוף פוקס עבד איתנו וגם האלוף עובד על הביטחון השוטף, אבל מבחינתי זה אותו דבר. גם מפוקס ועכשיו גם מבלוט אני מצפה למשהו אחר. אני לא רוצה מבצע, צריך להתייחס לכל אירוע שקורה ביו"ש כמו שמתייחסים לאירועים בעזה ורפיח. צריך להיכנס ולהיות בערים ובכפרים עם נוכחות לאורך זמן, לאסוף נשקים באופן שיטתי ולחסל כל מחבל חמוש. אני אומר בצער: הצבא לא בכיוון, הוא עובד אבל הוא לא בכיוון".

"גדעון נולד בקדומים, הברית שלו הייתה בקדומים ולצערנו היום הוא גם יקבר בקדומים"

גדעון פרי ז"ל בחנות כלי הנגינה צילום: באדיבות המשפחה

ותיק מבקש להיפרד מפרי ז"ל שנרצח בפיגוע. "גדעון היה איש מתוק, בחור מצחיק ויצירתי. בן 38, נשוי לאלה ואב לשלושה. גדעון נולד בקדומים, הברית שלו הייתה בקדומים ולצערנו היום הוא גם יקבר בקדומים. הוא היה מנהל מפעל בפארק בראון בחור שהיה והקים אצלו את חנות המוזיקה הראשונה בשומרון שכל הזמן הוא התגאה בה. היו לו ידיים טובות והכין תפאורה להצגות ילדים. קהילת קדומים עוטפת את המשפחה הכואבת וגם מזה אנחנו נצמח בעזרת השם".

" type="video/youtube" />