המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, סגנית הנשיא קמלה האריס, נפגשה בחשאי בשבוע שעבר עם ראש העיר המוסלמי אנטישמי, עבדולאה חמוד, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP. חמוד מכהן כראש העיר דירבורן במישיגן אשר מכונה "עיר הג'יהאד" ונחשבת למעוז מוסלמי מובהק בארה"ב.

כינה את היהודים: "אלה שיש להם כיסים מלאים בכסף"

חמוד גילה הבנה לטבח 7 באוקטובר ויום לאחר הטבח אמר כי הוא "תוצאה של המצור על עזה והכיבוש". בנאום שנשא בהפגנת תמיכת בחמאס חמוד השמיע רמיזה אנטשימית כשאמר: "ביידן צריך להחליט אם הוא מקשיב לנו או לאלה שיש להם כיסים מלאים בכסף".

לפי הדיווח ב-AP: "דמוקרטים בכירים בילו שבועות במפגשים עם מצביעים "לא מחויבים" ובני בריתם - כולל ישיבה שלא דווחה בעבר בין סגנית הנשיא קמאלה האריס וראש עיריית דירבורן, מישיגן, במאמץ להגיב לביקורת במדינות מפתח כמו מישיגן, אשר יש בה אוכלוסייה ערבית אמריקאית משמעותית".

קמלה האריס: מוכנה לדון באמברגו נשק על ישראל

כזכור, לפני שבוע דווח ב"ניו יורק טיימס" כי האריס נפגשה עם שני נציגי ארגון Uncommitted National Movement, תנועת מחאה פרו פלסטינית המתנגדת לישראל ואמרה כי היא מוכנה לדון בהטלת אמברגו נשק על מדינת ישראל בעקבות המלחמה בעזה. לפי הדיווח הפעילים אמרו לה שהם רוצים לתמוך בה, אבל הם יעשו זאת אם האריס וולז סגנה ישקלו אמברגו נשק על ישראל כדי להפסיק לאלתר את המלחמה בעזה ואת תקיפות ישראל. בדיווח נכתב כי לאחר הפגישה נציגי הארגון טענו כי האריס אמרה להם: "אני מוכנה להיפגש כדי לדבר על זה אתכם".