חנן בן ארי מתגרש, בואו נדבר על זה. ולפני שאתם כותבים לי (בצדק) כל מיני משפטים כמו "מה יש לדבר, זו הפרטיות שלו", תקראו. חנן בן ארי הוא לא העניין. אתם העניין, אנחנו זה העניין. אתמול בערב קיבלתי בשתי קבוצות שיש לי, עם שני זוגות שונים, הודעה בנושא הזה. הודעה אחת כואבת, שבה האישה שיתפה שמאז שהיא שמעה שחנן מתגרש היא בוכה ושזה ממש מטלטל אותה כי זה תפס אותם בימים קשים של מחשבות על פרידה והיא מרגישה שההודעה שלו גרמה לפחד מפרידה להיות ממשי מתמיד. בקבוצה אחרת, הגבר כתב משפט קצת ציני, כמו "אם אפשר עם 7 ילדים, אפשר גם עם 3".

הפרידה של חנן בן ארי פוגעת להרבה זוגות בבטן

אני מרגישה איך הדבר הזה נוגע עכשיו להרבה זוגות בבטן הרכה. בסופו של דבר, חנן הוא אדם ציבורי ונכנס ללב של הרבה מאתנו בכישרון המיוחד שלו, במילים שלו, בדמות החיובית שלו, בסגנון ההופעות שלו, בהתגייסות שלו לטובת החיילים והפצועים במלחמה. להגיד ש"זה לא עניינו" זה אולי צודק, אבל זה מתחמק מההבנה שאדם שיש לו השפעה רחבה וציבורית דרך המוזיקה - יש לו גם השפעה רחבה וציבורית דרך הבחירה להתגרש.

למה? כי ככה אנחנו, אנושיים. המראות שסביבנו משקפות לנו את העולם הפנימי שלנו ובין השאר את הפחדים שלנו, אז אם גם אותך או אתכם כזוג זה פגש - זה הכי נורמלי בעולם. ועכשיו, אחרי שקיבלנו את זה. בואו נצלול יותר לעומק. כשאדם שאתם מכירים, אוהבים ומעריכים עושה בחירה להתגרש וזה מפעיל אתכם, תוכלו לראות בזה הזדמנות. כשזה מפעיל אתכם זה לא אומר שבהכרח הבחירה שהוא עשה תשפיע עליכם לבחור כמוהו, אלא שיש לכם מראה להתבונן דרכה על עצמכם.

תשאלו את עצמכם

לשאול את עצמכם: זה מפחיד אתכם? למה? זה נותן לכם ביטחון? למה? זה מעציב אתכם? למה? זה גורם לכם לשיפוטיות וזלזול? למה? כשאתם שואלים את עצמכם, נסו לאט לאט לנתק את הסיפור מהתמונה הספציפית של חנן בן ארי ולהתרחב למושגים שהם מעבר ללבוש הגשמי הספציפי הזה. מושגים כמו זוגיות ארוכת טווח, נאמנות, ברית, שחיקה, אחריות, התפתחות אישית, פערים, אמונות, מטרת הזוגיות.

אחר כך תשאלו את עצמכם ואחד את השני - איך זה מופיע בזוגיות שלכם? איך נראה הקשר שלכם? מה חזק אצלכם? מה אתם רוצים לחזק? מה שלום הברית שכרתם לפני כך וכך שנים? האם אתם עוד מרגישים אותה? בוחרים בה? מה שלום התשוקה שלכם? האם נשחקתם? האם אתם מרוצים במרחב הזה? איפה אתם מרגישים שהקשר הזוגי מעצים אתכם גם כפרטים ואיפה הוא תוקע אתכם? איפה הייתם רוצים להתחדש? איזה פערים לא פתורים אתם מזהים בקשר שלכם?

אפקט חנן בן ארי

שיחה עמוקה כזו של בירור ערכי וזוגי, לא רק שתאפשר לכם להימנע מדברי רכילות והשערות סתמיות שעלולות לייצר חרדה או השלכות לא טובות אחרות שתעשו מהסיפור של חנן לסיפור שלכם, אלא היא גם עשויה להיות הזדמנות עבורכם להעמיק את הקשר, להתקרב יותר או אולי לעשות עם עצמכם בירור אמיתי ונוקב שלא העזתם עד כה לעשות.

וראו איזה פלא - חנן בן ארי הוא באמת לא העניין. אבל הוא יכול להיות מראה מצוינת להפוך אתכם למאוד מעניינים בעיני עצמכם. נקרא לזה "אפקט חנן בן ארי" החיובי. מאחלת לכולכם אהבת אמת ששייכת רק לכם שאף אחד לא יכול באמת לערער אותה, מאחלת לחנן והדסה שתהיה להם הדרך הכי נכונה וטובה להם ולילדים בחסד ובאהבה, מאחלת לכולנו כשאנחנו פוגשים את הסקרנות הטבעית והאנושית שיש לנו בחייהם של אנשים מפורסמים או בכלל - שנדע לקחת אותה לעבודה פנימית ולהניח את מה שלא שייך לנו בכבוד ובענווה.

הכותבת היא מטפלת זוגית ומינית, מלווה נשים וזוגות בבניית הזוגיות.