יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיע היום (א') לתת עדות בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. בעדותו תקף ליברמן את הקונספציה הביטחונית בנוגע לחמאס והפנה אצבע מאשימה גם כלפי נתניהו: "אנשים היו פשוט שבויים באמת באותה תפיסה, אותה קונספציה, שאנחנו חזקים ויודעים הכול. צוק איתן היה פספוס, דשדוש של חמישים יום - עם החלטה אסטרטגית של ראש הממשלה לא לרמוס את חמאס".

"חלקתי לחלוטין על עמדת מערכת הביטחון"

ליברמן העיד כי בתור שר הביטחון התעמת עם המערכת פעמים רבות בכל הנוגע לאיום מצד חמאס: "כשהייתי שר בטחון קראתי את כל הניירות על חמאס. כתבנו מסמך עמדה לראש הממשלה, ולרמטכ"ל. עיקריו היו אחד לאחד מה שהתרחש בשבעה באוקטובר, כל החומרים שם הופיעו וההמלצה הייתה לפעול מיד לתת מכת נגד. הדרג המדיני והצבא לא הקשיבו פשוט לא הקשיבו לי".

ליברמן ונתניהו, ארכיון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מי שמנע את הסיכולים הוא אחראי למחדל של 7 באוקטובר"

לפני כמה שבועות לאחר חיסול איסמעיל הנייה התראיין שר הביטחון לשעבר ליברמן בחדשות 12 ונשאל על אמירתו שאם היה שר הביטחון היה מחסל את הנייה תוך 48 שעות. כזכור, כאשר המגיש עודד בן עמי עימת את ליברמן עם אמירתו, טען ליברמן כי באותן שנים של 2016 ו-2107 היו תוכניות מוכנות לחיסול הנייה יחד עם יתר צמרת חמאס, אך הן נעצרו ונמנעו על ידי ראש הממשלה נתניהו: "אם היינו פועלים אז לא היינו מגיעים ל-7 באוקטובר. ראש הממשלה דאז והיום, בנימין נתניהו. הוא מנע את הסיכול ב-2016 עד 2018 כשהיה על השולחן מבצע".

" type="video/youtube" />