אושר כהן, כוכב העל של השנתיים האחרונות במוזיקה הישראלית, עלה אתמול (חמישי) להופעה ראשונה בפארק הירקון מול עשרות אלפי מעריצים שיודעים לדקלם את כל להיטיו בעל פה. הגיל החציוני בהופעה הוא 20 בערך, והמין השולט הוא נשי. כהן נראה בטוח על במה, למרות הלחץ ומה שעבר עליו בתקופה האחרונה.

אושר כהן בפארק הירקון, צילום: עומרי סילבר

יש משהו בו שדוחה פומפוזיות. הוא לא שש לבקר במדורי הרכילות, בהם היה חבר קבוע בתקופה האחרונה אחרי ביטול האירוסין, ונראה שאת עיקר הנאתו הוא שואב מהמוזיקה שהוא מייצר. פעמיים לאורך המופע הוא פנה לקהל בשאלה "איך אתם" ושאל "יש טענות, מענות?", שאלה שהוא שואל את עצמו פנימה תוך כדי שהוא מנסה להחזיק את הסטאר קוואלטי הנדרש מול עשרות האלפים.

הרגע שהראה את המוזיקליות והיצירתיות של אושר כהן

בהופעה אירח כהן את ליאור נרקיס ועדן חסון, חבריו לתעשייה, והפתיע באירוח יוצא דופן: מארק אליהו. הוא כיבד אותו בהקדמה רצופת מחמאות, וביצע איתו על הבמה, אליהו עם הקמנצ'ה וכהן על העוד, ביצוע משותף ללהיט "מקבל על עצמי" וליצירה "Journey". היה זה רגע יפיפה שהקהל פחות הגיב אליו אבל הראה את המוזיקליות והיצירתיות של כהן.

טבילת האש של כהן בפארק הייתה טובה, במיוחד בצל בתקופה חסרת הוודאות והחום הים-תיכוני שעמד באוויר. בהופעות קודמות של כהן ניכר בו חוסר הקלילות, ובפרמטר הזה הוא השתפר מאוד ועמד בכבוד. אחד השירים החדשים של כהן שלא בוצעו על הבמה הוא "קווים לדמותו", שיר שהתעתד להיות סיכום תקופה אישית למרות שיצא בתחילת הקטסטרופה הלאומית. אחריו הכל הסתבך לו, ונראה שהוא צולח את התקופה הקשה - לעבר עתיד טוב יותר.