בצל הפסגה בקטאר שתיערך מחר, ובה ידונו על הפסקת אש פוטנציאלית, הרמטכ"ל הרצי הלוי מבקר בציר פילדלפי ומסביר כי הלחץ הצבאי פועל, ולא שולל יציאה מהציר: "אנחנו מכינים אפשרויות לכל דבר שהדרג המדיני יחליט".

איך מודדים את פירוק חמאס?

הלוי סיכם עשרה חודשי מלחמה ומנה ארבע מטרות בהן צה"ל הצליח ומצליח: "אני מודד קודם כל את הפירוק של חמאס, זו המשימה הכי חשובה, כי כשאתם מצטיינים בפירוק של חמאס, אנחנו נוכל אחרי זה להגיד לכרם שלום, חולית, עין השלושה - תחזרו לגור ובטוח פה. הפירוק של חמאס אני מודד אותו בכמות המחבלים ההרוגים, כמות פעילים הרוגים, כמות תשתיות מושמדות, אתם מתקדמים פה מאוד טוב".

" type="video/youtube" />

השמדת תשתיות והשבת החטופים

"הדבר השני, זה להביא את המכות האלה ואת השמדת התשתיות שהם לא יוכלו להרים פה ראש. ולכן תראו שזה מתוכנן בצורה כזו שאנחנו באמת יודעים איך אנחנו משמידים כאן את הכל ולא משאירים פה איזה מקפצה לבנות את הדברים קדימה" הסביר בביטחון.

"הדבר הבא זה השבת החטופים, זו מטרת מלחמה. אנחנו עובדים עליה בנחישות רבה מאוד. אני רוצה שתדעו שמה שאתם עושים כאן מעל האדמה ומתחת לאדמה, מאוד משפיע על זה. חמאס צריך לדעת שכל יום שהוא מחזיק את החטופים שלנו, הוא יהיה יותר מר מבחינתו מהיום הקודם" הדגיש הרמטכ"ל. "אנחנו נחמיר עד שאנחנו נצליח להחזיר את החטופים, ואחרי זה לא ניתן לחמאס גם להרים את הראש".

הרמטכ"ל בפילדלפי צילום: דובר צה"ל

"פילדלפי זה חשוב. מכינים אפשרויות לדרג המדיני"

לבסוף הגיע בדבריו לציר פילדלפי, ולא שלל הסכם יציאה ממנו כפי שביקשה בעבר מצרים: "פילדלפי זה דבר חשוב כי זה מטפל בהתעצמות. אנחנו מכינים אפשרויות לכל דבר שהדרג המדיני יחליט. אם יחליט שאנחנו נשארים על פילדלפי, נדע להישאר שם ולהישאר חזק. יחליט שאנחנו מנטרים ופושטים כל פעם שיש לנו אינדיקציה, נדע לעשות את זה. אנחנו נדע לעבוד טוב. אני רואה את החופש המבצעי שלנו בעזה, תראו הכנסנו לפני שבוע, קצת יותר כבר, את אוגדה 98. אתם רואים את זה - אין מקום היום בעזה שצק"ח או צק"ג שלכם לא יודע להגיע. אין דבר כזה. אנחנו יודעים להגיע לכל מקום בזמן קצר, ואת ההישג הזה צריך לשמר, צריך לשמר את העוצמה הזו".