לאחר שקובי שבתאי סיים את תפקידו, ולאחר שהמועמד הקודם של השר לביטחון לאומי, ניצב אבשלום פלד, הסיר את מועמדותו, היום (ד') החליטה הועדה למינוי בכירים לאשר את המינוי של ניצב דני לוי. הועדה, בראשות השופט אשר גרוניס, אישרה את המועמד החלופי של השר בן גביר, שמשמש כיום כמפקד מחוז חוף במשטרה.

דני לוי: סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז חוף

ניצב לוי, שיהפוך למפכ"ל העשרים של מדינת ישראל, התגייס למשטרה לפני כארבעים שנה. בעברו היה מפקד מרחב יפתח, ושנה בלבד לאחר מכן מונה למפקד מרחב ירקון. ב-2021 עבר לכהן כסגן מפקד מחוז ירושלים, ולפני כשנה הועלה לדרגת ניצב ונכנס לתפקידו הנוכחי כמפקד מחוז חוף במשטרה.

דני לוי, המפכ"ל החדש צילום: Chaim Goldberg,Flash90

המועמד הקודם של בן גביר פרש

כזכור, ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד הודיע לפני כשבועיים לשר לביטחון לאומי על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. הוא אמר: "לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בוועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי".

השר בן גביר הגיב להודעתו של ניצב פלד ותקף: "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד".