בעוד שבישראל מחכים למתקפה איראנית, עיתון אל-ג'רידה הכוויתי דיווח היום (ד') כי קיימים חילוקי דעות בין משמרות המהפכה האיראניות לארגוני הטרור חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, הח'ותים, והפלגים החמושים בעיראק ובסוריה בנוגע לתקיפות האיראניות האפשריות על ישראל עקב החיסול של ראש הלשכה המדינית לשעבר של חמאס איסמאעיל הנייה.

האיראנים הודיעו לארגוני הטרור: עלינו להמתין

לפי הדיווח, האיראנים נפגשו עם בעלות בריתם והודיעו להם כי עליהם להמתין עם התקיפה נגד ישראל, לפחות עד תום סבב שיחות המשא ומתן הנוכחי. מנגד, נציגי חיזבאללה וחמאס טענו כי הדרך היחידה להגעה להפסקת אש היא לכפות את זה על ישראל בכוח, ולכן יש צורך לפתוח במתקפה ישירה ורחב נגד ישראל כדי להכריח אותה להפסיק את האש.

פואד שוכר, חוסל בביירות, צילום: דובר צה"ל

איראן הציעה לחסל דמויות פוליטיות - חמאס הסכימה רק אם נתניהו יהיה היעד

עוד דווח כי ארגוני הטרור אמרו בפגישה כי הגיע הזמן לתקוף את ישראל בכל הכוח ואת כל מי שיגן עליה, כולל ארה"ב ומדינות ערביות מתונות. עוד צוין בדיווח כי ארגון חיזבאללה חושב כי יש להתמקד בתקיפה הגדולה בחיפה ובתל אביב, גם אם זה יוביל לפגיעה באזרחים. לבסוף, המקור ציין כי איראן הציעה לחסל דמויות פוליטיות ישראליות. חמאס אמר כי התנועה תתמוך בחיסול נתניהו ולא דמויות זוטרות מכיוון שלטענתם נתניהו לא יושפע מכך.

איסמאעיל הנייה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

"איראן אינטרנשיונל": המשטר האיראני קרוב יותר מאי פעם לפצצה גרעינית

בנוסף, מוקדם יותר היום אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל" הודיע כי המשטר האיראני קרוב מאי פעם לבניית פצצה גרעינית. לפי הדיווח, איראן פועלת לחידוש ניסויים לייצור מרעומים לפצצות גרעיניות. בנוסף, בדיווח צוין כי לפני מותו של הנשיא לשעבר, הפרלמנט האיראני אישר להקים מחדש את ארגון מחקר חידושים והגנה (SPND). ארגונו מחדש הוא משמעותי לאור כך שהאישור ייתן לו עצמאות המאפשרת לו להמשיך את עבודתו בייצור מכשירים לפיצוץ גרעיני.

" type="video/youtube" />