בצל צום תשעה באב, המערכת הפוליטית סוערת סביב עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית יחד עם מתפללים שהשתחוו בניגוד לנהלים. ראש הממשלה וחברי כנסת נוספים גינו את הפרת הסטטוס קוו, ויחד איתם נשמע גינוי חד משמעי מיו"ר מפלגת נועם, אבי מעוז.

אבי מעוז מגנה: "אסור בתכלית האיסור"

מעוז הבהיר הערב (ג') כי אינו שותף לפעולות של השר לביטחון לאומי: "לקראת סיום תענית תשעה באב, אני מוחה על העלייה המתמשכת של השר לביטחון לאומי להר-הבית. העליה להר הבית אסורה בתכלית האיסור עפ"י דעתם של רוב רובם של גדולי הדורות והדור, וביניהם הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית".

בתוך תגובתו הכניס עקיצה לשר הביטחון יואב גלנט: "כמו שלא עולה על הדעת ששר הביטחון בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית, כך לא יעלה על הדעת שהשר לביטחון לאומי ובמיוחד בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית בניגוד לדעתו של ראש הממשלה".

חבר הכנסת אבי מעוז | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה: "אין מדיניות פרטית בהר הבית"

כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית יחד עם מאות מתפללים, שהשתחוו בניגוד לנהלים. בלשכת נתניהו מיהרו להתייחס לאירוע ומסרו כי: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר".

" type="video/youtube" />