אמש התקיים האירוע המרכזי לציון 19 שנים לעקירה מגוש קטיף וצפון השומרון ובו השתתפו למעלה מ-500 איש. האירוע, התקיים ביוזמת מרכז קטיף, עיריית אריאל, מועצה אזורית שומרון המועצה דתית אריאל, ומועצה דתית שומרון ושילב בין זיכרון העבר לבין מבט לעתיד.

האירוע התקיים במעמד ראש ישיבת 'נצר מטעי' וקהילת נצרים באריאל הרב ציון טוויל, ראש עיריית אריאל יאיר שטבון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו''ר המועצה הדתית באריאל מיכי אברמוביץ' ומנכ''ל מרכז קטיף מוכי בטר.

יוסי דגן נואם בטקס צילום: אליחי מנחם

התערוכה משלבת בין זכרונות הלוחמים מילדותם בגוש קטיף ותקופת העקירה מגוש קטיף לבין זיכרונות טריים מהלחימה

הערב נפתח בתערוכת "נלחמים על הבית", המספרת את סיפורם המורכב של לוחמים בני גוש קטיף שחזרו להילחם במקום ממנו נעקרו כילדים, 19 שנים לאחר העקירה. התערוכה משלבת בין זכרונות הלוחמים מילדותם בגוש קטיף ותקופת העקירה מגוש קטיף לבין זיכרונות טריים מהלחימה באזור הזה, הקרבות על רקע הנופים המוכרים והתקווה לניצחון וחזרה הביתה

בהמשך הערב הוקרנו סרטים מקוריים שהופקו ע''י מרכז קטיף בנושא "עבר והווה נפגשים בציר כיסופים". הערב כלל גם קטעי שירה בביצוע ווקאלי של ההרכב "אלדו ובן" ושיאו של הערב היה המחזה "שביעי באוקטובר" בביצועו של חגי לובר, ששכל את בנו אלישע יהונתן הי"ד בקרבות בעזה.

מתוך התערוכה צילום: אליחי מנחם

יוסי דגן: "התחלנו לחזור לחומש ונחזור גם לגוש קטיף"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בטקס: " אנחנו נמצאים בערב ט' באב. 19 שנה של כאב שלא נגמר. של עלבון, של זעם, של טלטלה, של תסכול, של דמעות ושל תפילות, אבל לא שנייה אחת של יאוש.
אנחנו צריכים להגיד לעצמנו- מכאן עם ישראל רק עולה. אנחנו כולנו חלק מזה שצה"ל כבש מחדש את עזה. האחים והאחיות שלנו היקרים, הגיבורים, נמצאים בעזה, וכל כך הרבה נפלו על קידוש ה' בעזה. אנחנו השנה, צבאית ברצועת עזה ואזרחית, התחלנו לחזור לחומש. ואנחנו צריכים להגיד כולנו: הצבא שלנו בעזה, משפחות עם ילדים וישיבה שלומדת תורה בחומש, התחלנו לחזור לחומש ונחזור גם לגוש קטיף. צריך להגיד את זה, נילחם על זה כל עוד אנחנו נושמים".

ראש עיריית אריאל יאיר שטבון: "הדיון הוא לא רק על החזרת ההתיישבות לגוש קטיף אלא על החזרת הרוח של גוש קטיף לעם ישראל. העם שלנו מחפש היום דיבורים גדולים של אחדות, של עוצמה, הוא לא מוכן להתפשר על בינוניות, הוא רוצה ניצחון. וזו הרוח שהייתה בגוש קטיף והיום אנחנו פוגשים אותה אצל הלוחמים שלנו, אצל המשפחות השכולות. זכתה גם העיר אריאל שקהילת נצרים השתכנה בעיר אריאל ורק מוסיפה טוב, חסד והרבה אור".

" type="video/youtube" />