שר העבודה והרווחה, יואב בן צור, הודיע היום (ב') למשנה ליועצת המשפטית למממשלה כי ההחלטה להפסיק את סבסוד המעונות לא תיושם עד שנה הבאה. "לאחר התייעצות מנכ"ל המשרד עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטייס וביניהם, מנהלת אגף בכיר תעסוקת הורים, היועצת המשפטית, חשב המשרד ומנהל אגף בכיר מערכות מידע, בהתחשב בטובתן של הפעוטות ביציבותן והתפתחותם התקינה ובהתחשב ביציבות הכלכלית של מעונות היום נדרשת תקופת מעבר של כל שנת הלימודים הבאה" נכתב.

היועמ"שית - יש להפסיק מימון מעונות יום לילדי אברכים

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה אתמול מכתב הקורא להפסיק מימון של ילדי אברכים בזמן שהם מיועדים לשירות הביטחון, זאת בעקבות פסיקת בג"צ הקוראת לגיוס חרדים: "במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים". המכתב נשלח לשר העבודה יואב בן צור בעקבות פנייתו בנושא.

"אין עוד סמכות לעודד את לימודיהם התורנים של מי שמיועדים לשירות ביטחון, אך לא התייצבו"

בהרב מיארה המשיכה להתייחס במכתב לפסק הדין של בג"צ בנושא: "המסקנה המתחייבת היא כי אין עוד סמכות לעודד במסגרת מבחני מעונות היום את לימודיהם התורנים של מי שמיועדים לשירות ביטחון, אך לא התייצבו וגויסו לשירות". מיארה הוסיפה ואמרה: "מסקנה זו אינה הופכת את עצם לימודיהם התורניים של המלש"בים החרדים לבלתי - חוקיים, אלא שהמדינה אינה מוסמכת לממן פעילות".

" type="video/youtube" />