ערוצי החדשות הישראליים משנים את לוח השידורים ומציינים את צום תשעה באב, כל אחד בדרך אחרת. בין אם סרט המתעד את סיפורו של כפר בעוטף עזה, פרק ספיישל של פודקאסט, ועד לסרט על פוסט טראומה, הערוצים מקדישים את היממה הקרובה לחורבן הבית.

ערוץ 12

בקשת 12 ישדרו הלילה את המהדורה המרכזית, ולאחריה (21:30) את הסרט "ארבעה בתים וגעגוע" המספר את סיפור ההשרדות של קיבוץ כפר עזה מהטבח שאירע בשבעה באוקטובר, דרך עיניו של שמעון אלקבץ. שמעון שכל את בתו באותו הבוקר, והסיפור שלו עובר דרך ארבעת בתיהם של המשפחה בקיבוץ. (בימוי: יסמין קיני, הפקה: קסטינה תקשורת).

בית בכפר עזה לאחר הטבח, צילום: Gili Yaari,FLASH90

ערוץ 14

בערוץ 14 מחליפים את "הפטריוטים" בערב שידורים מיוחד לתשעה באב, ולמחרת בבוקר יימשכו התוכניות המיוחדות הנוגעות הן לחורבן הבית והן לגירוש גוש קטיף שאירע לפני 19 שנים בדיוק. התוכניות ישודרו כשהן משולבות במהדורות ובתוכניות הרגילות.

הפטריוטים, צילום: ערוץ 14

ערוץ 13

בערוץ 13 ישדרו הלילה את סרטה של לירון ויצמן "בחזרה מעזה", בו היא פוגשת מילואימניקים שחזרו מעזה, שומעת מהם על הקשיים בחזרה לחיים הרגילים. ויצמן מנסה להבין מה עובר עליהם – ולמה כולם רק רוצים לחזור לעזה? הסרט ישודר בשעה 22:20.

כאן 11

בכאן 11 בחרו לשדר הלילה פרק מיוחד של "מפלגת המחשבות" וחוזרים אל שלוש מחלוקות בהיסטוריה הישראלית כדי לברר האם נתגבר גם היום על הקולות השבטיים שהובילו בעבר לחורבן הבית. הפרק ישודר בשעה 22:20, ושעה לאחר מכן ישודר הסרט "אגדת חורבן".

" type="video/youtube" />