תשעה באב גם בימינו: הקהילות היהודיות בארצות הברית עובדות כבר תקופה ארוכה על דרך בה ניתן לציין את שנת המלחמה שעוברת מדינת היהודים, דרך שניתן דרכה להגיע לכלל היהודים ברחבי העולם. ארגון ה-OU המאגד את הקהילות היהודיות בארצות הברית בהובלת הרב משה העואר חיברו קינה מיוחדת המספרת את הסיפור בדרך המיוחדת ובשפה המתאימה לקינה והחיבור ההיסטורי בין תשעה באב לאירועי שמחת תורה והשנה הזאת.

שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

חטיפת הילדים, האונס והרצח

בכל בית ניתן ביטוי למאורעת הקשים שהיו בשמחת תורה ובכל בית זוית אחרת. בית אחד מתאר את חטיפת הילדים והילדות מביתם ועל מה שקרה להם בביתהם כשנטבחו ללא רחם: "ואבכה עמי מרי לבב הנבוכים, על בתולות היפות וילדים הרכים נחטפים, ולטבח נמשכים".

בית אחר עוסק בטבח הנורא שקרה ביישובים והקיבוצים בעוטף עזה, בית נוסף עוסק בנפילתם של מאות החיילים בשמחת תורה ובמהלך המלחמה: "עלי הרוגי הצבא, נאספו יחד נפשם השלימו במורא, על יחוד השם ועל הגנת עמו לחמו בגבורה", ובית נוסף המקשר בין שאר התקופות עד היום לשנאתם של אויבנו. "שנאת העולם לעם עולם הולכת ומתגברת ואומרים לכו וננכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד".

קינה על הטבח ביישובי העוטף צילום: ארגון OU

הקינה החדשה תופץ למאות בתי כנסת בארץ ובעולם

המטרה היא שאת הקינה הזאת יקראו עוד שנים רבות בבתי הכנסת כדי לזכור את אכזריות אויבנו גם בארץ ישראל ועל החוזק הנפשי של עם ישראל. הקינה החדשה תופץ למאות בתי כנסת וקהילות יהודיות ברחבי הארץ והעולם כדי שיקריאו את הקינה במהלך התפילה של תשעה באב.

הרב משה העואר, מנכ"ל הOU: "תשעה באב הוא יום שבו אנו מתאבלים על שורה של טרגדיות ואסונות שהיו וקרו לעם היהודי במהלך ההסיטוריה היהודית החל מחורבן בתי המקדש. רבים מהאירועים התרחשו במהלך הדורות קיבלו ביטוי בקינות תשעה באב, בבתי כנסת רבים נאמרת קינה מיוחדת לציון השואה. הקינה הזאת נכתבה על בסיס קינה ארוכת שנים מהמסורת, המאפשרת לכל המעוניינים, בארץ ובתפוצות, לתת ביטוי לאירוע הכואב שחווה עם ישראל כולו, במהלך תשעה באב".

" type="video/youtube" />