לאחר שברשתות הערביות פורסמו אתמול תמונותיהם של הלוחמים החשודים בהתעללות, בצה"ל פרסמו הודעת גינוי חריפה לפרסומים ותקפו: "מהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי". עוד ציינו בצה"ל כי "מיד עם גילוי האירוע בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה"ל, לשם הסרת התיעוד".

מוקדם יותר הבוקר, בארגון חוננו המייצג חלק מהחשודים בהתעללות במחבל הנ'וחבה טענו כי אמש פורסמו בכלי תקשורת ערבים תמונותיהם של הלוחמים שנעצרו תוך הפרה של צו איסור הפרסום. עורך הדין עדי קידר מהארגון המייצג חלק מהלוחמים פנה במכתב דחוף לנשיאת בית הדין הצבאי בבית ליד בדרישה לא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים ולחקור מי הפיץ את הסרטון: "יש לטפל בעניין באופן מידי ובכל כובד המשקל".

כלי תקשורת הותרו להיכנס לדיון ובני משפחות החשודים סורבו

עורך הדין קידר הדגיש במכתבו את העובדה כי בית הדין אפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים של הלוחמים בעודו מערים קשיים על הכנסת בני משפחותיהם של הלוחמים לדיונים: "מאז החלו הדיונים בעניין שבנדון אנו חווים קשיים רבים בהכנסת קרובי משפחה, חברים ואפילו עוזרים מחוננו המלווים את הפרשה מראשיתה. אין לכחד כי מעבר לכך שהדבר נוגד את פומביות הדיון, ישנה תחושה קשה של מידור. חרף זאת לכל אורך התקופה קבלו כלי התקשורת יד חופשית להיכנס לדיונים, דבר שגילה שוב חוסר איזון".

בחוננו טוענים: "מדובר במשחק מכור"

כזכור, אמש קיבל בית הדין את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצרם של החשודים לצורך השלמת פעולות חקירה. במעמד הדיון בהארכת המעצר הצהירה התביעה כי בכוונתה להעביר חומרי חקירה לצוות ההגנה בטרם תסתיים החקירה. מטעם עורכי הדין נתי רום ומשה פולסקי מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר במשחק מכור, עם מערכת ששופטת את עצמה. מקומם של הלוחמים האלה הוא בבית".

" type="video/youtube" />