"יהונתן היה מלח הארץ של ממש", מספר בכאב ראש העיר של בית שאן, נועם ג'ומעה, על יהונתן דויטש הי"ד שנרצח בפיגוע בבקעת הירדן אמש (א'). "היה אחד האנשים עם הכי הרבה אידיאלים, ערכיות וציונות שאפשר לפגוש. הפעם הראשונה שהוא יצר איתי קשר הייתה כשהוא שלח לי הודעה ואמר לי 'שמע אנחנו רוצים להתנדב'. ומאז זה לא הפסיק".

"קשה לדבר עליו בלשון עבר"

ג'ומעה משתף עם "חדשות כיפה" סיפור אחד שקרה בימי הקורונה הקשים, "כשכולם היו עם מצב רוח ברצפה". הוא מסביר כי מטה המתנדבים אכן דאג לצרכים הבסיסיים, אבל יהונתן ראה מעבר לכך, והציע לרומם את רוח התושבים בעזרת תליית דגלים בעיר: "בזכותו תלינו 3000 דגלים. הוא היה בן אדם שכל הזמן חשב על האחרים, אדם מאוד מיוחד וערכי", מדגיש שוב ראש העיר, ואז עוצר לרגע ומודה, "קשה לדבר עליו בלשון עבר".

דויטש שירת בסיירת מגלן והשתחרר לפני זמן קצר בלבד. "הוא ביקש להמשיך לשרת ביחידת המילואים וזה נעצר באמצע". בתקופת הביניים הזו, נרצח יהונתן בפיגוע, ומשפחתו פנתה לצה"ל בבקשה להכיר בו בכל זאת כחלל צה"ל. "בצד האישי אני הייתי מאוד מאוד שמח שיאשרו את הבקשה, אני חושב שזה ראוי ונכון", מדגיש ג'ומעה, אך מסתייג. "מצד שני יש לצה"ל את השיקולים שלו ואני לא מתערב".

"אי אפשר להמשיך במצב הביטחוני הנוכחי"

הפיגוע האחרון מגיע לאחר שורה של פיגועים באזור בקעת הירדן. ראש העיר מדגיש: "אני חושב שכל אחד שנמצא בארץ מבין שאי אפשר להמשיך כך, עם המצב הביטחוני הנוכחי. חייבים לנקוט בפעולה שתסיים את המציאות ההזויה שכולנו נמצאים בה".

" type="video/youtube" />

לסיום הוא מבקש שלא להישאר בעצב ובאבל: "אני חושב שיונתן היה אומר 'תילחמו עד הסוף' הוא לא היה מתעסק עכשיו באבל אלא באיך צומחים מפה ומה צריך לעשות עכשיו. שווה שכל אחד יקרא קצת על הדמות, אני חושב שאפשר ללמוד ממנו המון".