פרשת שדה תימן: בית הדין הצבאי קיבל היום (א') את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות באסיר בטחוני - מחבל נ'וחבה, עד ליום שלישי לצורך השלמת פעולות חקירה. במעמד הדיון בהארכת המעצר הצהירה התביעה כי בכוונתה להעביר חומרי חקירה לצוות ההגנה בטרם תסתיים החקירה. מטעם עורכי הדין נתי רום ומשה פולסקי מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר במשחק מכור, עם מערכת ששופטת את עצמה. מקומם של הלוחמים האלה הוא בבית".

מעצרם הוארך למרות הודעת התביעה

עוד טענו עורכי הדין מטעם ארגון חוננו כי הארכת המעצר תמוהה במיוחד לאור הודעת התביעה הצבאית כי מוכנה לבחון שחרור של הלוחמים למעצר בית. מטעם עורך דין רום נמסר לאחר הדיון: "לאחר סיום החקירה אין כל צורך במעצרם של הלוחמים. לצערנו בית המשפט קיבל את עמדת התביעה הטוענת למסוכנות מצד הלוחמים. ברי לכל אדם מן היישוב כי הלוחמים אינם מסוכנים לציבור. צר לי כי בית המשפט לא שחרר את הלוחמים".

" type="video/youtube" />

במקביל לקיום הדיון, התקיימה הפגנה מחוץ לבית הדין שבבסיס בית ליד עם עשרות מפגינים. בין המפגינים לשערי הבסיס חצצו מחסומים של משטרת ישראל שנכחה במקום ופיקחה על האירוע.

מתקפות נגד הפרקליטה הצבאית הראשית בוועדת החוקה

כזכור, הבוקר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על הפרשה, תקפו חברי כנסת שונים את התנהלות הפרקליטות הצבאית בראשות הפרקליטה הצבאית הראשית. במהלך הדיון חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה את הדלפת הסרטונים של אירוע "ההתעללות" במחבל: "הדלפת הסרטונים היא מגה פיגוע בחסות הפצ"רית. מגה פיגוע עולמי. למה היא עשתה את זה? כדי לשמור על שמה הטוב. היא רוצה שיחבבו אותה".

יפעת תומר ירושלמי, הפרקליטה הצבאית הראשית | צילום: דובר צה"ל