מחזור גיוס יולי אוגוסט בשיאו: שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (א') עם המתגייסים לחטיבות נח"ל וכפיר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. לצד סקירה שקיבל השר על נתוני הגיוס מראש אכ"א אלוף יניב עשור וגורמים נוספים באגף כוח האדם בצה"ל, שוחח גלנט עם המתגייסים: "המצב הבסיסי שצריך להבין אותו זה שמדינת ישראל נלחמת על קיומה בסביבה עוינת, היו שנים שהיה צריך להסביר את זה יותר, עכשיו לא צריך להסביר כי כולם מבינים".

"אתם מגיעים בתקופה מאתגרת, אתם מתגייסים בתקופה מאוד משמעותית"

גלנט הוסיף ופנה למתגייסים על רקע גיוסם לצה"ל בתקופה של מלחמה ובצל המתיחות הגוברת מול איראן ושלוחותיה: "אתם מגיעים בתקופה מאתגרת, אתם מתגייסים בתקופה מאוד משמעותית, זה נכון על המלחמה כולה ובמיוחד בימים האלה, בהם האויבים שלנו מאיימים לפגוע בנו בדרכים שהם לא פגעו בנו קודם - אנחנו שומעים את המסרים האלה מכיוון איראן ומכיוון חיזבאללה".

השר גלנט בשיחה עם המתגייסים בתל השומר צילום: אריאל חרמוני | משרד הביטחון

"אני מקווה שהם יעשו את החשבון"

לבסוף, התייחס שר הביטחון לאיומים הצפויים ורמז לתגובה הישראלית הצפויה במצב של מתקפה מצד איראן או חיזבאללה: "מי שיפגע בנו באופן שהוא לא פעל בו בעבר, צפוי גם לפגיעה שלנו באופן שבו אנחנו לא פעלנו בעבר ולצה"ל יש יכולת משמעותית. אני מקווה שהם יעשו את החשבון בצורה טובה. זה דברים שאנחנו לא רוצים אותם, אבל אנחנו צריכים להיערך אליהם והם עלולים לקרות".

" type="video/youtube" />