פרשת "היהלום השחור": לפי כתב האישום נגד ברקוביץ', שהוגש על ידי עו"ד אורנה גלבשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בין השנים 2015-2008 הבריח ברקוביץ' יהלומי גלם מרוסיה לישראל עבור חברת אל.אל.די יהלומים בע"מ (LLD Diamonds), שעיסוקה במסחר ביהלומים. זאת, בין היתר, מבלי שהיה לברקוביץ רישיון מתאים לייבוא יהלומים ותוך הסתרתם מרשויות המכס. שווי ההברחות של ברקוביץ' מרוסיה עומד על כ-43 מיליון דולרים.

יהלומים, צילום: שאטרסטוק

מואשם בכך שלא דיווח על הכנסות מעיסוקו בהברחת יהלומים

בנוסף מואשם ברקוביץ גם במקרה אחד של הברחת יהלומי גלם מברזיל, בשנת 2018, בשווי של 18,500 דולרים. כן הוא מואשם בכך שלא דיווח על הכנסות מעיסוקו בהברחת יהלומים בגובה של כ-640,000 שקלים ולא שילם את המיסים הנובעים מכך. בהסדר הטיעון הוסכם, בין היתר, כי ברקוביץ' יודה בכל עובדות כתב האישום וכי הצדדים יבקשו מבימ"ש לגזור עליו מאסר בפועל של שנה, קנס בגובה של 60,000 שקלים, מאסר על תנאי לשקול דעת בימ"ש ותשלום המס שהשמיט.

לפי כתב האישום נגד קלנגי, שהוגש גם הוא על ידי עו"ד גלבשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בין השנים 2016-2008 הוא לקח חלק באופרציה רחבת ההיקף של הברחת יהלומי הגלם עבור חברת LLD כשבין היתר עסק במיון ותמחור היהלומים המוברחים. כן נאשם קלנגי בהשמטת הכנסה בגובה כ-355,000 שקלים.

ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קנס של 36,000 שקלים

בהסדר הטיעון הוסכם, בין היתר, כי קלנגי יודה בכל עובדות כתב האישום וכי הצדדים יבקשו מבימ"ש לגזור עליו חמישה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי של תשעה חודשים לתקופה של שלוש שנים וקנס של 36,000 שקלים.

כזכור, בפרשה זו כבר נגזר דינם של חברת LLD ושל מנכ"ל החברה ראובן שמאלוב, שניהלו את תהליך ההברחות. לפי גזר הדין שניתן בבימ"ש המחוזי בתל אביב ושאישר את הסדרי הטיעון בין הצדדים, החברה הודתה והורשעה בעבירות הברחה והלבנת הון ונגזר עליה קנס וחילוט בסך 25 מיליון ש"ח. ושמאלוב הודה והורשע בעבירות הברחה והלבנת הון, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל וקנס וחילוט בסך 280,000 שקלים. התיק נחקר על ידי יאחב"ל שבלהב 433 במשטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המיסים.