בהגרלת לוטו מיום שלישי ה־6/6/2024 זכה זוכה יחיד בפרס הראשון בסכום של 30 מיליון שקלים. יומיים לאחר ההגרלה, בשעות הבוקר, הגיע הזוכה המאושר, נרגש במיוחד, בליווי אשתו אל בית מפעל הפיס.

הזוכים, זוג בשנות ה־40 לחייהם, שיתפו את אנשי מפעל הפיס: "אני ממלא לוטו מדי פעם, בעיקר לפי תחושת בטן שיש לי", שיחזר הזוכה והוסיף: "בשנה האחרונה, החלטתי להקדיש זמן לבחירת המספרים והחלטתי לבחור במספרים שסטטיסטית בלטו ומהם הרכבתי כמה טבלאות של צירופי מספרים. בצירופים האלה אני משתמש בהגרלות שתחושת הבטן שלי אומרת שכדאי להשתתף ויתר הטבלאות משלים עבורי הלוטומט".

תחנת לוטו, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בימים שקדמו להגרלה היתה לזוכה תחושת בטן שהוא עתיד בקרוב לזכות בפרס הגדול. "בימים האחרונים, משום מה השתעשעתי ברעיון הזכייה ויצא לי כמה פעמים לומר לבני משפחתי כשנזכה בלוטו", סיפר הזוכה ואף ציין שאפילו לאחרונה, שלח לאשתו פרסום על דירה מאוד יקרה, שהרבה מעבר ליכולתיהם. אשת הזוכה העירה: "איך שקבלתי את המודעה ישר צחקתי ושאלתי את בעלי: 'איך בדיוק זה קשור אלינו?'. והוא ענה: 'חכי ותראי!', ואכן בדיעבד הוא הראה".

את דבר הזכייה גילה הזוכה ביום רביעי בבוקר. "לאחר שקמתי וסיימתי את כל התארגנויות הבוקר, התיישבתי על הכיסא והרגשתי את הארנק במכנסיים. זה הזכיר לי שיש לי בארנק את הטופס לוטו שלי שצריך לבדוק. גלשתי לתוך יישומון מפעל הפיס על מנת לסרוק את הטופס ומהר מאוד ראיתי את ההודעה המשמחת שהטופס זכה ב-30 מיליון שקלים. היו כל כך הרבה אפסים, שמרוב התרגשות חשבתי לעצמי שזה לא נכון. סגרתי את היישומון, פתחתי שוב לסרוק ו.. אז הבנתי סופית שאני הזוכה הגדול. התחלתי לצעוק לעצמי 'זה לא יכול להיות!', והבן שלי, שהיה בבית נבהל בתחילה. הראיתי לו את הטופס ואת תוצאות הסריקה, ורק אז הוא הבין על מה המהומה".

צילום: lovelyday12,Shutterstock

אשת הזוכה: "זה היה מלחיץ"

"הדבר הבא שעשיתי הוא להתקשר לאשתי", המשיך הזוכה, "אולם היא היתה בשיחה ממתינה שלא הסתיימה. באותו רגע החלטתי שאת הבשורה הזאת אספר לה פנים אל מול פנים ולא דרך הטלפון, נכנסתי לרכב ונסעתי לכיוון מקום עבודתה".

אשת הזוכה שיחזרה אף היא את הרגע: "זה היה מלחיץ. בעלי השאיר לי הודעה קולית שהוא בדרך אלי לעבודה, שאהיה מוכנה למטה. חייבת להודות שמאוד נבהלתי וחשבתי שקרה משהו לא טוב. מייד התקשרתי אליו להבין מה קרה והוא בקולו המאושר אומר לי: 'אל תדאגי! יש לי משהו טוב לספר לך!'. הייתי מאוד סקרנית, המתנתי להגעתו בקוצר רוח. כשהוא הגיע, הוא שאל אותי: 'מה את הכי רוצה עכשיו?'. אני לתומי חשבתי שהוא רכש לנו כרטיס למופע שרציתי מאוד לראות, אבל באותו רגע הוא שלף מהארנק את הטופס לוטו ואמר לי בפשטות: 'זכינו בלוטו!'. הייתי סקפטית, ולא ממש האמנתי לו עד שסרקתי בעצמי את הטופס. אז גם עניתי על השאלה הראשונה ששאל אותי, כמה אני אוהבת אותו, התשובה היתה: 'עכשיו הרבה יותר!'".

עוד שיתף הזוכה באנקדוטה משפחתית נוספת. "באותו ערב, ביקשתי מהבת שלי לסגור קצת את המזגן, יש לי תמיד פחד מחשבון החשמל בקיץ, ואז שנייה לאחר מכן, נזכרתי שזכינו ואמרתי לה: 'אין צורך שתסגרי את המזגן' וחייכתי. מאז היוודע לנו דבר הזכייה, לא הפסקנו לדבר על הנושא ולרקום תוכניות: איך נבטיח את עתיד ילדינו, איך נעזור למשפחה ונפנק את כולם בחוויות. עבדנו מאוד קשה כל החיים ואנחנו שמחים לקבל את הזכייה עכשיו,