מכתב היועמ"שית אשר פורסם הבוקר (א') וקרא להפסיק את מימון מעונות היום של ילדי אברכים בזמן שהם מיועדים לשירות הביטחון לאור פסיקת בג"צ, המפלגות החרדיות מגיבות בזעם ותוקפות את ההחלטה של בהרב מיארה. שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף מסיעת יהדות התורה הגיב: "יהדות התורה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לבטל את רוע הגזירה". מפלגת ש"ס הוסיפה: "בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע".

נשים חרדיות, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ש"ס: "מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית"

גולדקנופף המשיך ואמר: " זו פגיעה ישירה בנשים החרדיות היוצאות לעבודה למחייתן, ומבקשות לקיים אורח חיים תורני. היועמ"שית לא הייתה מפרסמת החלטה זהה נגד אוכלוסייה ערבית או כלפי ילדי עובדים זרים ומסתננים". סיעת ש"ס הוסיפה גם היא: "מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי. התעמרות בנשים חרדיות עובדות כאמצעי לחץ – היא איוולת מוחלטת שתרחיק כל פתרון בנושא".

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

היועמ"שית: המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לימודים תורניים"

כזכור, הבוקר גלי בהרב מיארה פרסמה מכתב הקורא להפסיק מימון של ילדי אברכים בזמן שהם מיועדים לשירות הביטחון, זאת בעקבות פסיקת בג"צ הקוראת לגיוס חרדים: "במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים". המכתב נשלח לשר העבודה יואב בן צור בעקבות פנייתו בנושא.

" type="video/youtube" />