אחרי דבריו של ג'ון קירבי נגד שר האוצר, סמוטריץ' מגיב. בציוץ ברשת X כתב השר: "אני מכבד את עמדת ארה"ב ומודה לה על התמיכה בישראל מול האיומים האזוריים, אך אני מצפה ממנה לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ואת עמדת אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שלה ביחס להחלטות שישפיעו על ביטחון המדינה".

סמוטריץ' המשיך: כפי שארה"ב הייתה דוחה לחצים בינלאומיים להגיע להסכם כניעה עם אל קאעידה ובן לאדן כך ישראל לא תיכנע לשום לחץ חיצוני שיביא לפגיעה בביטחון ישראל. הסכם כניעה לסינוואר, שמפקיר למוות את רוב החטופים, שמשחרר רבי מרצחים, מחזיר את המחבלים לצפון הרצועה, מפקיר את הגבול ומאפשר לחמאס להבריח אמצעי לחימה ולשקם את כוחו כדי לשוב ולתקוף את ישראל כזרוע של איראן הוא רע לישראל ומסכן את ביטחונה ונתנגד אליו בכל כוחנו. שום ביקורת ושום מתקפה לא יסיטו אותי מהמטרה".

ג'ון קירבי על סמוטריץ': "הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל"

כאמור, דובר הבית הלבן קירבי תקף את שר האוצר ואמר: "הטיעונים שלו שגויים לחלוטין ומטעים את הציבור הישראלי. אלה הערות לא נכונות, שערורייתיות ואבסורדיות". עוד הוסיף ואמר: "הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל בשלב קריטי של המלחמה. לשחרר אסירים כדי להציל חיים וזו לא כניעה. זה יישום הערכים המשותפים של ארה"ב וישראל. כל יום שעובר - הסכנה לחיי החטופים גוברת".