הלילה (ו') יצאו המתווכות מצרים, קטאר וארה"ב בהודעה משותפת ופנו לחמאס ולישראל לשבת עימם לפסגה מדינית בה ינסו "לחתום על הסכם הפסקת אש בעזה ושחרור החטופים והאסירים". שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ זעם והגיב להודעת המתווכות, ולהסכמה של נתניהו לשיתוף פעולה.

סימטריה הזויה

"צריך לקרוא את זה כדי להאמין, ובעיקר כדי להבין את נקודת המוצא המעוותת והמסוכנת של מי שלוחצים עלינו להפסיק את המלחמה ולהיכנע. ה'מתווכות' אשכרה כתבו בהודעתן אתמול ש'הגיע הזמן לסכם את הסכם הפסקת האש בעזה ושחרור החטופים והאסירים' תוך יצירת סימטריה הזויה בין החטופים הישראלים - גברים נשים וילדים - שנחטפו ממיטותיהם באכזריות נוראה, לבין מחבלים מתועבים שרצחו יהודים ומרצים על זה את עונשם בבתי הכלא", הצביע סמוטריץ'.

" type="video/youtube" />

"ממש לא הגיע הזמן למלכודת מסוכנת שבה המתווכות מכתיבות לנו נוסחה וכופות עלינו הסכם כניעה שיוריד לטמיון את הדמים המרובים שהקזנו במלחמה הצודקת ביותר שאנחנו מנהלים, 'עסקה' שתשאיר את חיזבאללה על הגדרות של תושבי הצפון ותעניק פרס לטרור ולמתקפות איראניות נגדנו" תיאר. לבסוף הוא פנה לנתניהו: "אני קורא לראש הממשלה לא ליפול למלכודת הזו ולא להסכים לתזוזה, ולו הקלה ביותר, מהקווים האדומים שהוא הציב רק לאחרונה, וגם הם בעייתיים מאוד" קרא השר.