כשעסקת החטופים שוב במוקד השיח הציבורי עם הפסגה המסתמנת בדוחא או בקהיר, העיתונאי עמית סגל מפרסם בטורו השבועי את התאריך 16 בספטמבר כמועד האחרון שיאפשר לנתניהו להוציא לפועל את עסקת החטופים וגם לשמור על הקואליציה שלו: "הכנסת חוזרת מפגרה ב־27 באוקטובר, בדיוק 42 יום לאחר מכן. נתניהו יכול לממש את השלב הראשון בעסקה, שאורכו שישה שבועות, ועדיין להגיע אל נאום הפתיחה של כנס החורף כשכוחות צה"ל שבו להילחם ברצועה".

"עם קצת מזל וקצת חוסר זהירות, אולי גם לחסל את סינוואר"

בינתיים סבור סגל שגם את הזמן עד מועד זה יש לנצל כדי ללחוץ צבאית על חמאס ברצועת עזה: "להמשיך לחסל את מפעל ההברחות הלאומי של חמאס בציר פילדלפי, להשמיד עוד מחבלים בקצב של כמה עשרות ביום, להתיש את האוכלוסייה בהזזתה ממקום למקום. עם קצת מזל וקצת חוסר זהירות, אולי גם לחסל את סינוואר".

חלון הזדמנויות אחרון להסכם שלום עם סעודיה

סגל מציג השלכות נוספות שיהיו לעסקת החטופים על הגיאופוליטיקה האזורית: "התאריך הזה נושק לא רק ללוח הזמנים הפוליטי בישראל אלא גם בארצות־הברית. בין 5 בנובמבר ל־20 בינואר תהיה תקופת בין השמשות של ממשל ביידן היוצא והממשל הנכנס. בישראל רואים בכך את חלון ההזדמנויות הכמעט אחרון, שיאפשר הסכם שלום עם סעודיה".

הסיבה לכך שהתאריך הזה דרמטי גם מבחינת השלום עם סעודיה נעוצה בעובדה שהסעודים דורשים ברית הגנה אזורית עם ארה"ב כחלק מהעסקה, ברית שכזו אפשרית רק ברוב של שני שלישים מהסנאט מה שלא צפוי לקרות בזמן הזה לפני הבחירות, ובמקרה והנשיא טראמפ ייבחר גם לא לאחריהן בשל חוסר התמיכה בו בסנאט.

" type="video/youtube" />