דיון בערעור מעצר שהגישו חמשת החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני נערך היום (א'). לאחר דיון ממושך בכלל טענות ההגנה, ולאחר שבית הדין הצבאי עיין בכלל חומרי החקירה, ובחומרים שהציגו ההגנה - הורה בית הדין הצבאי לערעורים על דחיית ערעור ההגנה והותרת החשודים במעצר עד ליום א'. בהחלטתו קבע בית הדין הצבאי כי מחומר הראיות עולה חשד סביר לביצוע המעשים המיוחסים להם. עוד קבע בית הדין הצבאי כי מהמעשים המיוחסים קמה עילת מסוכנות ברורה.

ההפגנה בבית ליד | , צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הבוקר פורסמו דו"חות רפואיים של רופאים שבדקו את המחבל, ומהם עולה כי ישנו ספק בנוגע לאפשרות שהפרקליטות הצבאית תצליח להוכיח את החשדות נגד חיילי המילואים החשודים. כך דווח היום בכאן רשת ב'.

אין עדויות לפצע או מקור לדימום הרקטלי ממנו סבל המחבל

מהדו"ח המדובר עולה כי המחבל נשלח לבדיקה רפואית במרפאה במתקן המעצר בשדה תימן בשעת לילה מאוחר ושם הודיע שהוא סובל מכאבים עקב נפילה. הרופא שטיפל בו כתב בדו"ח כי אין עדויות לפצע או מקור לדימום הרקטלי ממנו סבל המחבל.

כמו כן, הוא ציין כי הגיע להחלטה לשלוח את המחבל לבית החולים לאור חשד לדימום תוך בטני. בנוסף, מדו"ח נוסף שנכתב בבית החולים נכתב כי המחבל סבל מחבלות בראש, בחזה ובבטן. אך הדו"ח לא נכתב בוודאות כי חפץ הוחדר לגופו או כי עבר מעשה אינוס.

השבוע הוארך מעצר של חמישה מהחשודים

כזכור, לפני מספר שבועות, נעצרו מספר חיילי מילואים בשדה תימן בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח'בה. בעקבות המעצר פרצו הפגנות סוערות שהגיעו עד לכדי פריצה לבסיסים. בתחילת השבוע האחרון בית הדין הצבאי הורה על הארכת מעצרם של חמשת החשודים. מארגון חוננו נמסר: "לשים סוף למעצר המיותר".