המאבק לחזרה להתיישבות בחבל עזה עולה מדרגה: ראש מועצת שומרון יוסי דגן הקים יחד עם חברי הכנסת צבי סוכות, אריאל קלנר ועמית הלוי קבוצת עבודה פרלמנטרית - אזרחית לביטול חוק ההתנתקות בחבל עזה. קבוצת העבודה שהוקמה החלה לפעול כדי לגבש תמיכה רחבה של חברי כנסת ומיד עם פתיחת המושב קבוצת העבודה המשותפת תגיש את הצעת החוק בתמיכה רחבה.

הקבוצה מתכננת להעלות את הצעת החוק במושב החורף

במסגרת המהלך נפגשו בכנסת חברי קבוצת העבודה וסיכמו על יציאה משותפת לפעילות, כפי שפעלו לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. כעת, מסמנים ראש מועצת שומרון יוסי דגן וחברי הכנסת צבי סוכות, עמית הלוי, ואריאל קלנר את השלב השני, של הקמת קבוצת העבודה הפרלמנטרית לביטול חוק ההתנתקות גם בגוש קטיף. הקבוצה מתכננת להעלות את הצעת החוק לוועדת שרים לחקיקה במושב החורף הקרוב של הכנסת.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "השביעי באוקטובר לימד את כולנו לקח שאנחנו ידענו אותו לצערנו עוד קודם - הדרך היחידה להגן על יישובי עוטף עזה, והדרך היחידה ללמד לקח את האויב היא להתיישב בחבל עזה. העקירה והגירוש של היישובים היהודיים, וכמעט עשרת אלפי בני אדם מיישובי חבל עזה הפורח, ופינוי עקירת מתינו מהקברים, כל אלה לא שינו דבר לאויב. החמאס המשיך להתחמש, ובאירופה ממשיכים לקרוא לנו "כובשים".

"צריכים לחזור גם לגוש קטיף ולצפון הרצועה תחילה"

עוד הוסיף: "ההתנתקות הובילה לשואת ה 7 לעשירי, וקיומו של חוק ההתנתקות הוא אות קין בספר החוקים של מדינת ישראל. בוודאי שכפי שחזרנו לחומש - צריכים לחזור גם לגוש קטיף ולצפון הרצועה תחילה. צריכים לקחת שטח, וזה המענה האמיתי שגם יהיה תמונת ניצחון ברורה, וגם תהיה הרתעה אמיתית מול אויבינו הברברים הנאצים".

לסיום חתם דגן: "הצעת החוק הזו לא אומרת להקים את הישובים, היא אומרת אמירה פשוטה, החוק הגזעני הזה, שאוסר על יהודים להיות באזור בארץ ישראל צריך להיות מבוטל, בוודאי לאחר התוצאה הקטסטרופלית השואתית של הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון, שהביאה עלינו את שואת ה-7 לעשירי ואת המלחמה העקובה מדם. הצעד הראשון של התיקון הוא לבטל את חוק ההתנתקות ברצועה".