היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הערב (ד') למזכיר הממשלה כי חוות דעתו בנושא גיוס תלמידי ישיבות ניתנה בחוסר סמכות. "במכתב כתבה מיארה: "מזכיר הממשלה אינו מוסמך לתת חוות דעת משפטיות לממשלה, והממשלה אינה יכולה להסתמך על חוות דעת כזו. דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלות בעבודת הממשלה ולפגיעה בציבור".

"מכתבך נועד לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין"

עוד הוסיפה היועמ"שית: "לגופו של עניין: דומה כי מכתבך נועד לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין בתחום הגיוס. כפי שכבר הבהרנו, במצב החוקי הנוכחי מתחייב להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושוויוני, הכל כמפורט במכתבנו מיום 19.7.2024. הדבר מתבקש גם נוכח עמדתה העדכנית של מערכת הביטחון לפיה קיים צורך דחוף בכוח אדם נוסף, ולשם עמידה ביעדים שלהם התחייבה מערכת הביטחון".

המכתב שפרסמה מיארה צילום: צילום מסך

מזכיר הממשלה: טענות סרק בעיצומה של מתיחות ביטחונית

מזכיר הממשלה מסר בתגובה: "תמוה בעינינו כי בתוך 48 שעות, בעיצומה של מתיחות ביטחונית, הייעוץ המשפטי לממשלה מוצא לנכון לפרסם שתי הודעות דוברות בטענות סרק נגד עבודתו המקצועית של מזכיר הממשלה. מכתבו של מזכיר הממשלה למשנה ליועמ"שית, גיל לימון, בעניין הוצאת צווי הגיוס, עסק בביקורת על ההתערבות החריגה (בחוסר סמכות) של הייעוץ המשפטי לממשלה בשיקול דעתו המקצועי של צה"ל.