תלונה הוגשה הבוקר (ד') לרשות השנייה מטעם מטה "שומרים על החיילים", לאחר שבמהדורה המרכזית של חדשות 12 חשף לטענתם אתמול העיתונאי גיא פלג תיעודים שהודלפו מתוך מצלמות האבטחה של שדה תימן, כאשר בתיעוד נראים החיילים לוקחים את המחבל הצידה.

הפעילים שהגישו את התלונה טענו כי פלג הציג את הדברים בצורה מעוותת וללא תשתית ראייתית, והדבר מהווה פגיעה חמורה בלוחמי צה"ל: "הצגת סרטון כזה בצורה מעוותת בעת שמתנהל משפט ראווה ללוחמים הוא בושה שאין לתאר".

מחנה שדה תימן, צילום: Dudu Greenspan/Flash90

הרשות השנייה תידרש להשיב

הקריינית בסרטון, לטענתם, טוענת שהצילום כולל תיעוד של העבירה המיוחסת לאנשי המילואים, זאת כאשר אין כל דרך לדעת שמדובר במעשים שכאלו, בהתבסס על הסרטון שהוצג. לדברי המטה, הרשות השנייה תידרש להשיב גם מדוע על שני הסרטונים שהוצגו כסרטונים רצופים ישנה חותמת זמן שונה בתכלית, ועל טענה שפלג לא הבהיר שמדובר בשני סרטונים שונים, שייתכן שצולמו בזמנים שונים במטרה להביא את מצג השווא של פגיעה מינית במחבל.

ממטה "שומרים על החיילים" נמסר: "הצגה מעוותת ומסולפת של המציאות היא פגיעה קשה בלוחמים שעזבו את ביתם ויצאו להילחם עבור מדינת ישראל. עצם הדלפת הסרטון ממצלמות האבטחה היא פשע, וכך גם הדרך בה הדברים הוצגו לצופים".