לפני כשבועיים הוחלט בכנסת להאריך את תוקף ההקלות שניתנו לערוץ 14 כערוץ זעיר לשנה וחצי נוספות. אתמול (ג') אושר בכנסת תיקון נוסף, שמעניק לערוץ הטבות המוערכות במיליוני שקלים וביניהם פטור מתשלום על הפצת הערוץ במערך השידורים עידן פלוס ואף מחיקת החוב שהצטבר לערוץ כלפי הרשות השנייה מאחר ולא שילם. בנוסף, הוענק לערוץ פטור מחובת ההפצה של השידור החי בפלטפורמות חיצוניות.

בעוד ברחבי הרשת התקוממו על ההקלות שמקבל ערוץ 14 לעומת הערוצים האחרים, בערוץ עצמו דווקא לא התרשמו. בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם הערוץ נטען שמדובר בחובות ולא בהטבות, וכי הערוץ אינו מוכן שיכפו עליו לשדר בעידן פלוס. ואף מתכוון לעתור נגד החוק בבג"צ.

ערוץ 14: "המציאות בה שידורי הערוץ מופצים בחינם עלולה לגרום לנזק"

"לאחר שלמדנו את 'חוק עידן פלוס' - חוק ההטבות לקשת ורשת, שעבר אמש בכנסת - בכוונתנו לעתור כנגד החוק לבג"צ", נכתב מטעם הערוץ, "החובה החדשה שמטיל החוק על הערוץ להפיץ את שידוריו בעידן פלוס בחינם - עומדת בסתירה לתנאי הרישיון המקורי שלו, פוגעת בזכות הקניין של הערוץ, ועלולה לפגוע במודל העסקי שנשען, בין היתר, על תשלום הפלטפורמות. המציאות בה שידורי הערוץ מופצים בחינם עלולה לגרום לנזק".

"צר לנו כי משרד התקשורת פועל בצורה כזו, ובמקום לסייע לערוצים הזעירים בזמן מלחמה - מטיל עליהם חובות נוספות במסווה של 'הטבות'". מנכ"ל הערוץ אריאל אדרי אף הוסיף: "המדינה לא יכולה להכריח חברה פרטית להעניק בחינם תוכן טלוויזיוני שהפקתו עולה כסף רב כדי למצוא חן בעיני הציבור".

נזכיר כי בכתבה שפורסמה ב"חדשות כיפה", זעמו חלק מהצופים על ההחלטה של ערוץ 14 להסיר את שידוריו מעידן פלוס ובכך להפלות את אלו שמסתפקים בשירות החינמי. "יש כעס. התאכזבנו מאוד. צריך להגיד את זה לינון מגל והפטריוטים, שידעו שהם מורידים לעצמם את הרייטינג".