המתיחות בין ישראל לאיראן וארגון הטרור חיזבאללה נמשכת. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם הערב (ג') עם ציון שבוע לחיסול רמטכ"ל הארגון פואד שוכר בלב ביירות על ידי ישראל. בתחילת נאומו, התייחס למטוסים הישראליים שנצפו בשמי ביירות לפני זמן קצר והשמיעו בומים על קוליים ברחבי העיר.

"על כול בום על קולי ישראלי בביירות, חיזבאללה יענה בתגובה"

"האויב עשוי לנקוט בפריצת מחסום הקול מעל הפרבר כדי להתגרות ולהפחיד את המשתתפים בחגיגה אם זה יקרה, נגיב על כך בסיסמה המתאימה, "לפקודתך נסראללה". בנוסף, אמר כי "על כול בום על קולי ישראלי בביירות, חיזבאללה יענה בתגובה וזה יחשב כתקיפה". נסראללה אמר כי המטרה הסופית של נתניהו היא להשתלט על ירדן ולהפוך אותה לבית של הפלסטינים. כמו כן, הוא הודיע כי התגובה תבוא לאט לאט וההמתנה לתגובה היא חלק מהתקיפה.

פואד שוכר, חוסל בביירות, צילום: דובר צה"ל

"המטרה היא למנוע מישראל לחסל את הרעיון הפלסטיני"

בנוגע לחיסולו של פואד שוכר אמר נסראללה: "האובדן שלנו גדול מאוד עם חיסולו של פואד שכר, אבל זה לא יגרום לנו להסס או להפסיק את פעולותינו. החיסול של פואד שוכר הוא הישג ישראלי, אבל זה לא ניצחון במערכה וזה לא ניצחון במלחמה היומיומית". עוד המשיך ואמר: "מטרת העימות היא לא להביס את ישראל. המטרה היא למנוע מישראל לחסל את ה׳התנגדות׳ הפלסטינית ואת הרעיון הפלסטיני".

נסראללה על ישראל: "לא מסוגלת להגן על עצמה"

נסראללה התייחס גם להתקפות שערכו בימים האחרונים והבהיר כי אלה פעולות שגרתיות ולא התגובה על חיסולו של פואד שוכר: "הישראלים שואלים מה קרה היום ובימים האחרונים, האם זו התגובה לחיסול פואד שוכר - ואנחנו אומרים: לא, זו לא תגובה על ההתנקשות". כמו כן, אמר בנאומו כי "ישראל מבקשת עזרה מאמריקה וממדינות המערב כדי לספק הגנה כי היא לא מסוגלת להגן על עצמה". בנוסף, איים: "תושבי חיפה צריכים להיות מוכנים על רגל אחת".

תושבי הגליל והגולן הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

ברקע נאומו של נסראללה, תושבי הגליל והגולן הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים עד הודעה חדשה. ביניהם תושבי קריית שמונה, תושבי נהריה, תושבי צפת, תושבי מעלות, תושבי מועצות נוספות ברחבי הגליל והגולן ועוד.

מדוברות נהריה נמסר: "בשל הערכות מצב של הצבא אנו קוראים לכל תושבי העיר לצמצם פעילות שאינה חיונית ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. יש להימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח". כמו כן, רשות התעופה האיראנית הודיעה שמחר ייסגרו לסירוגין 4 אזורים במרחב האווירי האיראני לטובת ירי. ייתכן ומדובר בתרגיל.

" type="video/youtube" />