הקרב על המינוי: המאבק של עובדי חדשות 13 נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד המנכ"לית, שהגיע בשבוע הקודם עד לבג"ץ, נמשך. כעת מכתב ששלחה המנכ"לית הטרייה לעובדים מסעיר את מסדרונות חדשות 13 מחדש. כך פתחה: "מרגע כניסתי לתפקיד כמנכ"לית חדשות 13, אני פועלת לקידומה של החברה ולשיפור הישגיה, במטרה להוביל חברת חדשות מקצועית".

יוליה שמאלוב ברקוביץ': "התעלמות מהנחיותיי מהווה הפרה"

שמאלוב ברקוביץ' המשיכה בבקשה-דרישה: "אני קוראת לכן ולכם לשנס מותניים ולהצטרף אליי לעשייה משותפת לטובת כולנו. בימים הקרובים תזומנו לפגישות עבודה אצלי. לא אקבל התעלמות מזימונים אלה. התעלמות מצרכי העבודה הדוחקים רק גורמת נזק לחברה ומעמיקה את הפגיעה בחברה ובעובדים. לידיעה, וכפי שכבר הבהרתי לאיגוד העיתונאים בכתב (מכתב שמעולם לא נענה), כלל לא ניתן להכריז סכסוך עבודה בנושא מינויי".

את המכתב סיימה באיום ברור: "בהתאם, התעלמות מהנחיותיי מהווה הפרה של החובות כעובדים על כל המשתמע מכך. אני מצפה ומקווה, כי נוכל להפנות ביחד את כל מרצנו לטובת קידום חדשות 13".

מתן חודורוב: "ההתעלמות הגורפת תימשך"

העיתונאי מתן חודורוב, יו"ר ועד עובדי חדשות 13 ומי שמוביל את המאבק נגדה, הגיב: "בייאושה, לאחר שעשרות זימונים מצדה לפגישות נענו בשלילה או בהתעלמות, יש"ב עוברת לשלב האיומים - וממשיכה לשקר: הימנעות העובדים מלהתייצב בלשכת המנכ"לית הבלתי כשירה, היא פעולה מוגנת במסגרת סכסוך העבודה בחברה".

"הטענה כאילו הסכסוך אינו חוקי כלל לא הוגשה לביה"ד, ולכן האיום ש'התעלמות מהנחיותיה' מהווה הפרת חובה כלשהי - מצוץ מהאצבע". חודורוב הבהיר: "יש"ב בלחץ כי גם היא מבינה שזמנה בחברה הולך ואוזל. התעלמות הגורפת ממנה תימשך".