האו"ם אמר ביום שני כי יפסיק את עבודתם של תשעה עובדים בסוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), שאולי השתתפו במתקפת תנועת ההתנגדות האסלאמית הפלסטינית (חמאס) על ישראל ב-7 באוקטובר.

" type="video/youtube" />

גלעד ארדן הגיב וכתב: "תחקיר האו"ם, שהתמקד אך ורק ב-19 עובדי אונר"א הוא חרפה! מעט מידי ומאוחר מידי. התחקיר התעלם מאלפי עובדי הסוכנות המעורבים בפעילות הטרור של חמאס, ומהיקף המעורבות. ישראל העבירה לאו"ם פרטים מדוייקים של למעלה ממאה מעובדי אונר"א החברים בארגון הטרור חמאס. חרף שיתוף הפעולה והמידע שישראל העבירה לאו"ם, מסקנות התחקיר הן בזיון נוסף לאו"ם, שעדיין מסרב להכיר במציאות. ואם לא די בכך- המזכ"ל בחר רק לאחרונה להעניק לאונר"א-עזה את פרס מזכ"ל האו"ם לשנת 2023. המזכ"ל צריך להתפטר ואת אונר"א צריך לסגור! ישראל צריכה לפעול כעת במהירות כדי להוציא את אונר"א מחוץ לחוק, להכריז עליה כארגון טרור ולגרש את ראשיה משטח ישראל ולא לאפשר להם כניסה".

צה"ל פשט על המתחם של אונר"א

כזכור, בחודש שעבר לוחמי צק"ח בפיקוד אוגדה 99 פשטו על מתחם לחימה של מחבלי חמאס ששימש בעבר כמתחם של אונר"א. כוחות מגלן ואגוז פשטו בהכוונת אגף המודיעין על המתחם ועצרו מחבלים שניסו להימלט מהמרחב.