בזמן שמדינה שלמה מחכה לתגובת איראן חיזבאללה: צבע אדום בצפון הארץ - חורפיש, צוריאל, בית ספר שדה מירון, צבעון, ג'ש - גוש חלב, כרם בן זמרה. התושבים מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים.

הרמטכ"ל נפגש עם מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב

מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב (CENTCOM), גנרל מייקל קורילה נחת היום בישראל כאורחו הרשמי של ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. הרמטכ"ל ומפקד סנטקום קיימו הערכת מצב משותפת בנושאים ביטחוניים-אסטרטגיים והערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "ימשיך להעמיק את הקשר עם צבא ארצות הברית מתוך מחויבות לחיזוק היציבות האיזורית והתיאום בין הצבאות".

בלינקן: המתקפה תהיה היום

הלילה (ב') הופעלו אזעקות צבע אדום בשורת יישובים בגבול הצפון לאחר שזוהו מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. לעבר המטרות שוגרו מספר מיירטים וזוהתה נפילה במרחב סמוך לאיילת השחר. כתוצאה מהנפילה, קצין וחייל צה"ל נפצעו באורח בינוני. בתוך כך מתגבר החשש מתגובה איראנית, ועולות הערכות שונות בדבר מועד המתקפה.

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר בשיחה עם נציגי מדינות ה-G7 כי מתקפה בהכוונה איראנית על ישראל עשויה להתרחש החל מהיום. השיחה מגיעה כחלק מניסיונות קדחתניים של המערב בהובלת ארה"ב להניא את איראן מלקדם מתקפה שתוביל להסלמה ולהרחבת המלחמה במזרח התיכון. לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד. מלבד שיחתו של בלינקן, פנה הממשל בארה"ב למדינות באירופה בבקשה שיפעילו גם הן לחץ על איראן.

" type="video/youtube" />