מתחרים

יש בית כנסת אחד לכל היישוב עם נוסח משולב. היישוב לאט לאט גדל ומתפרס לכל מיני כיוונים, אבל כולם משקיעים ומגיעים לבית הכנסת ששוכן במרכז. תפילת ערב שבת יכולה להיות עם קרליבך ומנגינה אשכנזית אבל עם השכיבנו בלחן הספרדי וכן הלאה. יש כאן שילוב של מזרח ומערב. תוכלו לזהות יחידי סגולה בעלי מוטיבציה שילכו בשבת בבוקר מוקדם לחוות נחל שילה הסמוכה כדי לסייע בהשלמת מניין.

חללים

היישוב נקרא ע''ש הראל בן נון הי''ד שנרצח בעת ששמר על היישוב יצהר יחד עם שלמה ליבמן הי''ד, ולפני כחודש, בלחימה בעזה, נפל יאיר לוין ז"ל תושב היישוב.

התפילה

לא ממש ארוכה וגם לא הכי קצרה. משהו באמצע. אחרי תפילת שבת בבוקר, אפשר להצטרף לאחת מחבורות הלימוד הרבות. 'הסיירת של הרב', 'לימוד של הנוער' או 'הכיתה הטיפולית' -הקבוצה שמיועדת לאנשי תורה בעולם המעשה ובעולמות הוויסקי. בשבת אחה''צ יש גם שיעורי גברים ונשים שמעביר רב היישוב, הרב ינון זמיר.

לחזקים בעולמות הוויסקי. גבעת הראל צילום: Ade Ayu,Shutterstock

מהנעשה

יישוב תוסס עם קהילה צעירה ואיכותית. כדי להבין עד כמה הקהילה צעירה, במהלך המלחמה עמד אחוז הגיוס של הגברים מהיישוב על 96 אחוז. בזמן הזה הנשים ניהלו ביד רמה את היישוב יחד עם מספר גברים אמיצים שנשארו להגן על הבית. כלל חברי היישוב לוקחים חלק בוועדות היישוב, בעשייה, בחשיבה ובאירועים השוטפים.

פז"מ

היישוב, כמו גם בית הכנסת שבו נוסד בשנת 1998, בן 25 בעצם. תכל'ס, אפשר לומר שהוא מדור ה-Z.

רגע השיא

הקהילה סובבות את חיי המשפחות ביישוב כל השבוע אך בעיקר סביב השבתות, שאז כולם מארחים ומתארחים אצל כולם לארוחות וקידושים כראוי. בערב יום העצמאות ההפקה היישובית בשיאה ומשלבת את כלל הגילים ביישוב מילדי הגן ועד לאחרון המבוגרים. זמן של גאווה לאומית ויישובית והזדמנות לראות את הטוב ולהגיד תודה על מה שיש.

סבא סוכריות

סבא אלי - הסבא של היישוב והמחלק הרשמי של הסוכריות בבית הכנסת. ישנם גם ספקים משניים שביקשו להישאר מחוץ לאור הזרקורים. ילדים שפיספסו את סבא אלי, יכולים גם להגיע בבוקר לתפילת 'ימלוך' ולקבל פרס. אם אפילו לזה הילד שלכם לא הצליח להגיע, אתם חייבים להתייצב לתפילת הילדים מחוץ לבית הכנסת בזמן מוסף (שמועברת ע''י אבות מהיישוב) שבסופה כמובן הפתעה שווה.

טופי בכל שלב. גבעת הראל צילום: Longklong,Shutterstock

מפרט

בית הכנסת ממוזג, נקי, מכניס אורחים ונגיש (המעבר בתוך השורות עצמן קצת צפוף לעגלות). השירותים נמצאים ממש בסמוך לבית הכנסת. האווירה נעימה, חמה ומשפחתית- על גבול החונקת. כראוי, חוגגים כל אירוע בשירה וסוכריות.

חלום

במהלך שנת 2023 עברה החלטת ממשלה שהסדירה את גבעת הראל יחד עם 9 יישובים נוספים. ביישוב מקווים שהדבר יביא להאצה של פיתוח תשתיות תקניות יחד עם בניית בית כנסת קבע, גן שעשועים חדש ופארק. אינשאללה