אל תשעת הימים הקרובים מתכוננות רשתות המזון כל השנה - עלייה של עשרות אחוזים בקניית הדגים הטריים, הקפואים ושימורי הדגים וירידה בצריכת הבשר. כל זאת בשל ההלכה היהודית שאוסרת על אכילת בשר ויין בין ראש חודש אב ל-ט' באב.

מתארגנים חודשים מראש

"אנחנו מזהים ירידה של קרוב לשלושה אחוזים קניות של מוצרי קצבייה קלאסיים, אבל מצד שני גידול של שלושים אחוז בדגים הטריים, ובקפואים ארבעים אחוז. שימורי הדגים, כגון טונה וסרדינים, קופצים בחמישים אחוזים" מספר אלעד חרזי, משנה למנכ"ל רשת יוחננוף ל"חדשות כיפה". "זה נתון מאוד מרשים שמראה על איזה מגמה אחרת".

המגמה חוזרת על עצמה מדי שנה, והרשתות למדו להיערך. "יש עלייה משמעותית בדגים, וצריך להתארגן" מדגיש חרזי. "חד משמעית מזמינים יותר ומתארגנים מראש כמה חודשים. כך למשל האמנון הקפוא שמגיע מסין. לוקח לו זמן עד שהוא מגיע אלינו. אז צריך כמה חודשים לפני כן להזמין ולשריין כמות, לדאוג שתגיע, ולפזר אותה בסניפים".

סניף יוחננוף צילום: Yossi Aloni,Flash90

"יודעים שאנשים מחפשים את המוצרים האלה"

הסניפים נערכים לא רק להזמנות רבות יותר, אלא אף למחירי הסחורות. דווקא בתשעת הימים האלה, מדגיש חרזי, מתוכננים מבצעים שיוזילו את המחיר הדגים: "אנחנו מתכננים את זה כבר חודשיים לפני תשעת הימים גם זמינות של סחורות וגם מבצעים ומחירים מיוחדים. אנחנו יודעים שאנשים מחפשים את המוצרים האלה".