אריאל ביבס היה אמור לחגוג היום (ב') יום הולדת חמש , אבל כבר 303 ימים שהוא מוחזק בידי מרצחי החמאס יחד עם אחיו הפעוט כפיר ואימו שירי. אביו ירדן נחטף גם הוא ומוחזק בנפרד. במשפחת ביבס מציינים היום את יום ההולדת העגום ובשיחה עם "חדשות כיפה", ג'ימי מילר, בן הדוד של שירי ביבס תיאר את התחושות הקשות אל מול מה שהוא מגדיר "בגידה טואטאלית של המדינה".

"אנחנו לא רואים מספיק אנשים עם כיפות"

תחילה ג'ימי פונה ישירות לציבור הסרוג ואומר: "אני אשמח לראות גם אנשים עם כיפות. אנחנו לא רואים יותר מדי אנשים עם כיפות. בהצהרות יש, לא אגיד לך שאין, אבל אנחנו לא רואים מספיק. יש כיפות סרוגות, כי הם מגיעים לכל מיני מיזמים אבל עדיין לא מגיעים מספיק והייתי מצפה לראות יותר".

בהמשך השיחה, ג'ימי חוזר לנושא ומעיד כי גם בני משפחתו הסרוגים נעדרו מהמחאה. "אנשים מהמשפחה שלי, עם כיפה סרוגה, לא מגיעים לכיכר" מספר ג'רמי בכאב. "הם אפילו לא התקשרו פעם אחת ושאלו איך לעזור ומה אפשר לעשות. כלום. אתה חושב שזה לא מכאיב לי?"

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

"יש שם עדיין 115 חטופים ואנחנו לא רוצים עוד 115 רון ארדים"

אני משתף את ג'ימי בתחושה שנפח הסיקור סביב משפחת ביבס הלך וירד לאורך המלחמה. ג'ימי לא מתרגש. "זה כמו כל דבר בחיים, בין אם מערכת יחסים או רכב חדש זה קשור לכל דבר" הוא אומר. "בהתחלה היה הרבה יותר הד ורעש ולאט לאט זה יורד וחבל. יש שם עדיין 115 חטופים ואנחנו לא רוצים עוד 115 רון ארדים. אנחנו לא רוצים שעזה החדשה תיבנה על הגופות של החטופים שנמצאים שם או על הגופות של האנשים שעלולים להירצח שם בזמן הקרוב. אם לא נגיע למצב שממשלת ישראל והעם ילחץ לעסקה ויתן לנתניהו את המנדט ויגיד "אנחנו לא מפחדים מכלום משום דבר" - אז לא תהיה עסקה.

איפה המיליונים שיצאו לרחובות על התייקרות הקוטג'?

ג'ימי לא מאוכזב רק מהציונות הדתית. "אני מאוכזב מכל הציבורים" הוא משתף. "אני מאוכזב מכך שבמחאת הקוטג' שהייתה לפני 15 שנה יצאו לרחובות מיליון וחצי איש בגלל שהעלו את המחיר של הקוטג' ועוד כמה מוצרים בחצי שקל והיו אוהלים לאורך כל שדרות רוטשליד. וכאן, כשאנחנו מדברים על דבר כל כך חשוב, כשהיו שם בהתחלה 234 חטופים ועכשיו מוחזקים שם 115 חטופים, אני לא רואה שמיליון וחצי איש מגיעים לכיכר. אני לא רואה שמיליון וחצי יוצאים לרחובות. וזה ממש עצוב".

מחאת הקוטג' צילום: Miriam Alster,FLASH 90

"אני יכול להגיד שלפחות חמישים אחוז מהאנשים שחטופים בעזה לא משתייכים למחנה השמאל" הוא מעיד. "כפיר ביבס בטח לא היה שמאלני, וגם אריאל ביבס. אנשים נחטפו מהבתים שלהם בלי הבדלי דת גזע ומין, נלקחו פיליפינים, בדואים, בדואיות וערבים. אין פה שום פוליטיזציה. המדינה היא שאחראית לטעות הזאת והיא אחראית להביא את החטופים, לפני שיבנו את עזה החדשה על הגופות שלהם".

מה אתה מצפה שהציבור יעשה?

"אני מצפה שהציבור ייצא בדיוק כמו למחאת הקוטג', כמו המיליונים שיצאו לרחובות כי כאב להם בכיס, 'חבר'ה צאו לרחובות'. אחרי שסמוטריץ' ובן גביר יראו שמיליון וחצי איש יצאו לרחובות, הם יבינו שהם מאבדים את הזכות שלהם להיות בכנסת".

"זה לא צריך לצרום רק לנו בתור משפחה. זה אמור לצרום לכל עם ישראל"

"זה לא צריך לצרום רק לנו בתור משפחה. זה אמור לצרום לכל עם ישראל, מכל הזרמים. לא רק לאנשים שמגיעים לכיכר. זה אמור לצרום לכולם" אומר ג'ימי. "זה ילד שנמצא שם בשבי חמאס. איך אפשר להגיד לא לעסקת חטופים שאתה יודע שיש דבר כזה. שאתה יודע שיש שם נשים שהפכו לשפכות מין, שאתה יודע שיש שם גברים שנאנסים, זקנים שגוועים ברעב?. בחתונות אנחנו תמיד שרים "מי שמאמין לא מפחד", מה קרה פתאום? 'מי שמאמין לא מפחד', יש אירוע דתי שאין בו את השיר הזה? מה קרה? פתאום אנחנו כן מפחדים?".

מה המחיר שהציבור ישלם אם תהיה עסקת חטופים?

"יהיה פה תעתוע מאוד גדול וזה לא רחוק מלקרות. כשלא תהיה עסקת חטופים ראשי המשק שיש להם חברות גדולות פשוט יעבירו את הכספים. אנשים שמחזיקים את המדינה יעזבו ויפסיקו להשקיע במדינה כי אין אמון. המדינה הפרה את כל הסעיפים של החוזה. הסעיף הראשון הוא שהמדינה מחויבת לדאוג לאזרחים שלהם. יש כאן אזרחים שנמקים בשבי. ביננו, לא נשארו שם יותר מ-40 עד 60 חטופים בחיים. זה אנשים שהיו חיים, הם מתו כי לא דאגו להוציא אותם. הם מתו מרעב, מחוסר תרופות".

הפלישה מעזה צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

אם החטופים לא יחזרו - אני יעזוב את המדינה

"אני אומר לך שאם לא ישחררו אותם, יש לי פה אמא מבוגרת בת 72, אחותה נרצחה, האחיינית שלה חטופה עדיין בעזה, היא סובלת מהתקפי חרדה, פעם בחודש וחצי חודשיים היא מגיעה לאיכילוב בגלל התקפי חרדה כי עולה לה הדופק. יבוא יום שאם העניינים ימשיכו ככה, ואם החטופים לא יחזרו אין לי מה לחפש פה במדינה הזאת. אני לא הולך לשלוח את הילדים שלי לצבא. אני יעזוב את המדינה. למה שאני יישאר פה בכלל. איזו סיבה יש לי להישאר פה. המדינה הזאת בגדה ועדיין בוגדת במשך 304 ימים באזרחים היו תחת אחריותה. בגידה טוטאלית".

" type="video/youtube" />