ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום (א') באזכרה הממלכתית לזאב ז'בוטינסקי והתייחס להמתנה מורטת העצבים למתקפה האיראנית. "איראן ועושי דברה מבקשים להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור. אנו נחושים לעמוד מולם בכל חזית ובכל זירה - רחוקה כקרובה. כל מי שיפגע בנו, ישלם מחיר כבד מאוד", אמר ראש הממשלה.

בטקס נכח גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שנאם לפני נתניהו ואמר כי זו "חובה עליונה" להחזיר את החטופים. נתניהו התייחס בעקיפין לדבריו ואמר: "רק הגברת הלחץ הצבאי על מרצחי החמאס תביא להשגת כל יעדי המלחמה - כולל השבת כל חטופינו הביתה, החיים והחללים כאחד".

הוול סטריט ג'ורנל: המסר של איראן לקראת המתקפה על ישראל

עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח בשעות החארונות כי גורמים דיפלומטיים ממדינות ערביות ומארה"ב מקיימים מאמצים לשכנע את ההנהגה האיראנית שלא לנקוט בתגובה מרחיקת לכת כנגד ישראל בתגובה לחיסולים האחרונים בכדי להימנע ממלחמה אזורית. האיראנים מצידם מאותתים שאין בכוונתם למתן את תגובתם - גם אם הדבר יוביל למלחמה בהיקף נרחב יותר.

כחלק מהניסיון להניא את איראן מלהגיב האופן שיסלים את המצב, פנה הממשל בארה"ב למדינות באירופה בבקשה שיפעילו גם הן לחץ על איראן. לצד המסר המרכזי שמאיים כי תגובה איראנית חריפה מדי עלולה לגרור מענה גם מצד האמריקאים, מנסים בארה"ב לאותת לנשיא איראן החדש, מסעוד פזשכיאן, כי תגובה איראנית עשויה לבודד אותו ואת מדינתו מהמערב.