תת אלוף ברק חירם נשא נאום היום (א') בטקס הפרידה מתפקידו כמפקד אוגדה 99 ולקראת כניסתו לתפקיד מפקד אוגדת עזה. "המלחמה היא ההזדמנות של כולם להבטיח לעצמנו ולילדינו את החזון הציוני המשותף", אמר חירם בטקס. "עוצמתה של אומה לא נמדדת במספר הטנקים והמטוסים שלה, היא נמדדת בעוצמת הרוח שלה".

צפו בנאום של חירם:

" type="video/youtube" />

ברק חירם: מבעד לעטיפת ההנאה וההוללות צפים הערכים והאמונות העתיקות שמאחדים את כולנו

את תחילת דבריו הקדיש חירם למלחמת חרבות ברזל המתחוללת מזה כ-300 ימים. בפתיחה, ציין את כשלונו של צה"ל להגן על חיי האזרחים ביום הטבח בשבעה באוקטובר: "אנחנו כצבא סדיר הופתענו ונכשלנו בהגנה על אזרחי המדינה". בהמשך התייחס לתרבות הישראלית ביחס מזלזל, שעורר ביקורת רבה ברשת. "הפער שבין ישראל 2023 לבין ישראל 2024 הינו מעל לכל דמיון", אמר חירם.

"עמידתנו האיתנה בניגוד מוחלט לתרבות הישראלית שהתפתחה כאן - המבקשת הכל עכשיו, לעשות אקזיט, לממש רווחים רגעיים, חברה המבקשת להיות קלילה ונמרצת, מנותקת ממחויבויות עברה ומעול עתידה ובעיקר מתמסרת אל הרגע, אל ההווה. אויבינו זיהו זאת והאמינו כי זו תהא שעת הכושר להשמדתנו. מבעד לעטיפת ההנאה וההוללות צפים הערכים והאמונות העתיקות שמאחדים את כולנו והופכים אותנו לעם הנצח. גודל השעה אילצו ועודם מאלצים כל אחד ואחת מאיתנו לברר ולבחור מיהו ומהם ערכיו".

הרמטכ"ל ותא"ל חירם ברצועה | צילום: דובר צה"ל

לסיום, בחר תא"ל חירם להודות לנשים הניצבות בעורף העומדות מאחורי הלוחמים בסדיר ובעיקר במילואים: "דרך ארוכה לפנינו, עלינו להכריע את אויבינו, להשיב את התושבים לבתיהם, ולהשיב את אחינו השבויים לביתם. כל עוד אתן מוכנות להמשיך ולעמוד בסבל ובקושי אין לי ספק שאנחנו ננצח".

שבוע שעבר נפגש חירם לראשונה עם תושבי בארי

כזכור, בשבוע שעבר נפגש חירם עם תושבי בארי, בפעם הראשונה מאז פורסם התחקיר הצה"לי על התנהלות הכוחות הלוחמים בקיבוץ. חירם שפיקד על הלחימה נוקה בתחקיר שקבע שהחלטותיו היו סבירות, אך עד לפרסום הממצאים קיבל ביקורות קשות על התנהלותו מצד תושבים בקיבוץ ובעוטף. הביקורת נסובה בעיקר סביב החלטתו לבצע ירי טנק לעבר הבית של פסי בו התבצרו מחבלי חמאס כשעימם בני ערובה.