מוקדם יותר היום (א') שוטרי מחוז מרכז עיכבו לחקירה את האישה החשודה בתקיפת חברת מועצת עיריית פתח תקווה. על פי תיעודים מהמקום, נראתה תושבת העיר מסירה את כיסוי הראש מראשה של חגית תלם, ועל פי דיווחים לאירוע קדם דין ודברים בין השתיים. מייסדת תנועת בונות אלטרנטיבה ומובילת מחאת הנשים נגד הרפורמה המשפטית, מורן זר קצנשטיין, הזדעזעה מהמקרה.

בונות אלטרנטיבה: "תחושות קשות, זה היה נורא"

"ראיתי את הסרטונים והתכווצה לי הבטן", היא מסרה לחדשות כיפה: "ל'בונות אלטרנטיבה' יש שני עקרונות מרכזיים: הראשון, אנחנו ארגון של נשים. של כל אישה בישראל. השני, אין סובלנות ואין מקום לאלימות מכל סוג שהוא. אלו לא הערכים שלנו. אני בטוחה שכל אישה שחיה בישראל ונחשפה לסרטונים שתיעדו את הסרת כיסוי הראש של חברת המועצה בפתח תקווה, הרגישה את התחושות הקשות שאני הרגשתי- זה היה נורא".

תנועת בונות אלטרנטיבה, הביעו זעזוע מהדברים | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

זכות המחאה לא מקנה זכות להשפיל אדם אחר

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "אנו מגנים את האירוע המדובר ובוודאי שאין מקום לאירועים מהסוג הזה, ולא משנה מה המהות שבמסגרתו זה התרחש. זכות המחאה נתונה לכל אדם, ובשום פנים ואופן היא לא מקנה זכות להשפיל אדם אחר ובוודאי שלא לנקוט באלימות. בתקופה בה מדינת ישראל מצויה במלחמה מול אויבים אכזריים, עלינו לדבוק באחדות ובלכידות, אנחנו חייבים את זה לנופלים הגיבורים שמסרו את חייהם למענינו ולמען הלוחמים והלוחמות שלנו בחזית. האירוע המדובר אינו מייצג את מרקם החיים בעיר, והכבוד ההדדי בין המגזרים השונים והאוכלוסיות המגוונות בעיר ישמר, כפי שהיה תמיד".