אוגדה 162 ויחידת יהל"ם איתרו מנהרה בגובה 3 מטרים בציר פילדלפי. לפי הודעת דובר צה"ל, תקופה האחרונה כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית פועלים לאיתור והשמדת תוואי תת-קרקע במרחב פילדלפי ועד כה איתרו והשמידו הכוחות עשרות תוואים. בתחילת השבוע שעבר, באחד המבצעים לאיתור תת-קרקע במרחב פילדלפי, אותרה מנהרה על ציר פילדלפי בגובה שלושה מטרים.

המנהרה, צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "בשלב זה הכוחות ממשיכים בחקר ונטרול של התוואי התת-קרקע שאותר וכן על תוואים נוספים רחבי היקף שנמצאו. צה"ל ישמיד באופן יסודי את כל תשתיות התת-קרקע בציר פילדלפי ויפעל בנחישות למניעת היווצרותן בעתיד".

סמוטריץ': שליטה של חמאס בציר פילדלפי משמעותה מתן אור ירוק לשיקומם ולביצוע הטבח הבא באזרחי ישראל

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, כתב: "הזהרנו כמה מסוכן יהיה להפקיר את ציר פילדלפי לידי חמאס בהסכם כניעה עם סינוואר והדוגמה הפשוטה היא המנהרה שצה"ל חשף בפילדלפי ומאפשרת מעבר רכבים מסחריים והברחת נשק בכמויות עצומות. שליטה של חמאס בציר פילדלפי משמעותה מתן אור ירוק לשיקומם ולביצוע הטבח הבא באזרחי ישראל".

השר עמיחי שיקלי מהליכוד העלה את תמונת במנהרה לחשבון ה-X שלו וכתב: "תמונה אחת שווה אלף סנסורים. וזה קצה קצהו של הקרחון, מנהרות כאלה יש בעשרות. רק מטורף יעז לוותר על אחיזה הרמטית בציר הזה".

" type="video/youtube" />