אשכנזים וחלק מהספרדים נוהגים שלא לכבס במשך כל תשעת הימים, שיחלו מחר (ב'). במשך תשעה ימים תעמוד מכונת הכביסה שרגילה לעבוד כמעט ללא הפסקה (בעיקר בבתים עם משפחות מרובות ילדים, בהם מתלבשים לא מעט) דוממת. זאת הזדמנות מצוינת לעשות סוף סוף את מה שאתם דוחים עוד מפסח: לנקות אותה. הנה 5 דרכים לנקות את המכונה ולוודא שהכביסה של י' באב תצא ריחנית ורעננה.

1. ניקוי הפילטר: הפילטר הוא החלק שנמצא מאחורי המכסה בתחתית מכונת הכביסה, באזור המכונה "המשאבה". אפשר להוציא אותו בקלות על ידי סיבוב קל ואז לשטוף אותו היטב במים ולנקות את הלכלוך והסיבים שהצטברו סביבו.

ניקוי הפילטר צילום: vin.rusanov,Shutterstock

2. ניקוי הגומייה: אין לכם מושג כמה גלגל הגומי בתוך המכונה צובר עובש ולכלוך שנדבקים אליו במהלך הניקיון. כדאי להוציא את הגומייה החוצה ולנקות אותה היטב עם מים וסבון.

3. אחד החומרים שעוזרים לרענן את המכונה הוא חומץ לבן. הפעילו את המכונה על תכנית חמה, בלי שיש בתוכה כביסה, והכניסו לתוף הכביסה 2 כוסות חומץ. החומץ ינקה את הצינורות בצורה טובה ויעזור להסיר ריחות לא נעימים.

4. אחרי שניקיתם עם חומץ, אפשר להפעיל שוב את אותה התכנית והפעם להוסיף חצי כוס סודה לשתייה, כדי להסיר את שאריות הסבון ולסיים את תהליך הניקוי באופן מושלם.

ניקוי מכונת כביסה צילום: Krasula,Shutterstock

5. אחרי שסיימתם לנקות את כל החלק הפנימי, אל תשכחו את החלק החיצוני. נקו את המכונה מסביב עם סבון ומים, כולל את הכפתורים ולוח הבקרה.