האימאם של מסגד אל אקצא, עכרמה סברי, הספיד הבוקר את מנהיג חמאס אימסעיל הנייה. בדבריו אמר סברי: "כאן במסגד אל אקצא אנחנו תושבי ירושלים מספידים את השהיד איסמעיל הנייה ונבקש בשבילו רחמים וגן עדן". לאחר מכן נשמעות קריאות מחבלים על ההר "ברוח ודם נפדה את השהיד".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דברים שהשמיע דרשן היום במהלך תפילת הצהריים בהר הבית, המשטרה החלה בבדיקה באם עולה מהם חשד להסתה מול הגורמים הרלוונטיים, ותפעל בהתאם לתוצאותיה. נציין כי משטרת ישראל פועלת כל העת נגד מסיתים והסתה מכל סוג שהיא, בכל מקום. כמו כן בשעה האחרונה עוכב ע"י המשטרה בהר הבית חשוד שהשמיע במקום קריאות הסתה במהלך התפילה".

" type="video/youtube" />

בן גביר וליברמן קוראים לעצור את סברי

השר לביטחון לאומי הצהיר כי "הוראה על חקירה בחשד להסתה היא בסמכות הפרקליטות, ולכן בעקבות נאום הסתה חמור של השייח' עכרמה צברי בהר הבית, המשטרה פנתה אליה על מנת שתבחן פתיחה בחקירה נגדו. אני מקווה שפרקליט המדינה שמנסה להוביל לחקירה נגדי בגין 'הסתה נגד תושבי עזה', יפעל באותה נחישות נגד שייח' שמסית לרצח יהודים בהר הבית".

חבר הכנסת ליברמן קרא: "השייח עכרמה סברי הוא תומך טרור שפועל מתוך המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. עכרמה מצדד ברב המרצחים איסמעיל הנייה שהיה אחראי ישיר לטבח בשבעה באוקטובר וידיו מגואלות בדם. משטרת ישראל חייבת לעצור עוד היום את השייח בגין הסתה לטרור ולייצר הרתעה בתוך ישראל ומחוצה לה."