בחודשים האחרונים נהיה ברור יותר ויותר בישראל כי הבחירות יגיעו ממש בקרוב. עקב ההבנה הזו הפוליטיקאים פרצו במאמצים קדחתניים למצוא לעצמם את השיטה הטובה ביותר להתמודד ולהבחר לכנסת הבאה: העבודה ומרצ התאחדו, בנט וליברמן משדרים איחוד וגדעון סער לא שולל ישיבה עם נתניהו.

בנט וליברמן, מגעים מתקדמים? צילום: 27א

כן, כן, יאיר גולן

עם זאת, הפרשן עמית סגל צופה עתיד פחות אופטימי למפלגת ליברמן-בנט וטוען בטורו ב"ידיעות אחרונות" כי "יו"ר ישראל ביתנו, השִלדה של כל איחוד ימין עתידי, עודנו מתעקש על פסילה מוחלטת של כל מרכיבי קואליציית נתניהו: החרדים 'הסחטנים', סמוטריץ' ובן גביר 'המשיחיים' וכמובן נתניהו עצמו. הוא בונה על קואליציה בשלב ראשון עם גנץ, לפיד ויאיר גולן".

"כן, כן, גולן" מדגיש סגל. "אחד ממנהיגי מרד הסרבנות וחוזה התהליכים הנאציים, אבל ליברמן רואה בו בהקשר הביטחוני דמות ניצית שגם כיום קוראת להקמת רצועת ביטחון בדרום לבנון. איתו הוא יוכל לחיות בקבינט יותר בקלות מאשר עם קודמיו, ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי".

" type="video/youtube" />

המגעים לא מבשילים

סגל לא רואה את האיחוד מתרחש: "המגעים בין ליברמן לבנט לא מבשילים" הוא אומר ורומז לכך שהמחלוקית העיקרית בכלל נוגעת לשאלת העומד בראשות המפלגה העתידית. "ייתכן, כמו שאמר השבוע יו"ר ישראל ביתנו, שכל מה שנדון הוא נושאים אידיאולוגיים. נאחל לבנט ולליברמן שיתגברו על חילוקי הדעות הנוקבים סביב המדיניות המוניטרית של בנק ישראל ושאלת יישומה של תיאוריית קיר הברזל הז'בוטינסקאית בעידן משתנה".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il