בזמן שבארץ אנחנו נמצאים במלחמה, איומים וחדשות יומיומית שלא תמיד קל להכיל, ילדים ישראלים במחנה קיץ בארה"ב מתבקשים להיות מנותקים מהמציאות בבית בשל המדיניות של הנהלת המחנה.

ענבר וייס, שילדיה (בני 12 ו-15) שוהים במחנה קיץ בארה"ב, נדהמה לגלות שהמחנה מצנזר את המידע שהיא מנסה להעביר לילדיה על המצב בישראל. "שניהם ביקשו שאעדכן אותם במיילים על מה קורה בארץ בבית. אז עדכנתי" סיפרה וייס. "יש להם חברים מהכיתה שאחים שלהם נהרגו בנובה ובמלחמה. אמריקאים לא מסוגלים להבין את זה"

אולם, במקום להעביר את המידע החיוני לילדים, הנהלת המחנה שלחה לאם מכתב תגובה מרתיח, וביקשה ממנה להסיר כל אזכור של המצב בישראל ולשלוח מחדש את המייל - מצונזר וחסר משמעות. וייס ביצעה את הבקשה אבל שיתפה :"סיפרתי על המצב בארץ משבת כולל אתמול. אני לא אשמה שאנחנו בסדרת הנטפליקס ההזויה ביותר שנכתבה אי פעם. הם ילדים ישראלים. יש להם חברים מהכיתה שאחים שלהם נהרגו בנובה ובמלחמה. אמריקאים לא מסוגלים להבין את זה לדעתי."

וייס מדגישה כי לא סיפרה משהו מיוחד לילדים וזה לא התפקיד של המחנה לסנן מידע : "1. לא החלטה שלהם מה אני מספרת לילדי כאמור הם ביקשו שאעדכן. 2. שיודיעו על זה מראש בכתב, לא יקראו מיילים בלי רשות ויעבירו לי משוב. 3. לחסל את הנייה ואת מס׳ 2 בחיזבאללה ולהחזיר לקבורה מכובדת חטופים זה משמח. לא עצוב. 4. הם במחנה קיץ לא שילמתי על סדנא הורית."

מדיניות המחנה מעלה שאלות קשות על זכויות הורים, חופש המידע, וההשלכות של ניתוק ילדים מהמציאות במולדתם בזמן משבר לאומי.הורים רבים הגיבו על הדברים וסיפרו דברים דומים על ניתוק הילדים והמידע :"הילדים שלי גם במחנה קיץ יהודי ונתקלנו בתגובות דומות. הרעיון של האמריקאים זה שמחנה הקיץ צריך להיות מבודד וסטרילי. דברים מהסוג הזה מפוצצים את הבועה. הגענו איתם לסיכום שאנחנו מעדכנים את הילדים שלנו רק אם משהו מאוד משמעותי קורה"

תגובה להודעה צילום: צילום מסך


ויש גם מי שמבין את הסיטואציה : "אני עובדת במחנה קיץ יהודי עם חניכים ישראלים. אנחנו מבקשים מההורים לא לשלוח חדשות על מה שקורה בארץ בצורה כזאת. הילדים לא צריכים את זה. מגיע להם במשך 4 שבועות להיות ילדים. כולנו צריכים את האסקפיזם הזה- וזה עושה להם כל כך טוב. הלוואי על כולנו. (הכותבת הנה אחות שכולה מה7.10)"

לסיכום אומרת וויס : "כל פעם שתחשבו להגר מפה תקראו את המייל הזה!!!!!"