ברקע ההיערכות לנקמה איראנית, ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש (ה') עם נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן על האיום המשותף מצד איראן, החיזבאללה, החות'ים וחמאס. במהלך השיחה ביידן אישר מחדש את מחויבותו לביטחונה של ישראל והשניים דנו במאמצים לתמוך בהגנה על ישראל מפני איומים כמו טילים בליסטיים וכטב"מים, ובפריסת כוחות מחודשת של צבא ארה"ב. לצד מחויבות זו, ביידן הדגיש את חשיבות המאמצים למנוע הסלמה רחבה באזור. לאחר השיחה עם ראש הממשלה אמר ביידן: "חיסול הנייה לא עזר להגעה להפסקת אש".

דיווח: התגובה על חיסול הנייה תגיעה בתוך שעות

קום לכן, בכיר בארגון מסר אתמול (ה') לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", כי התגובה על חיסולו עשויה להתבצע כבר בשעות הקרובות, והיא תהיה "חזקה וכואבת". במקביל, גורמים איראנים בכירים צפויים ניפגשו עם נציגים מקרב בעלות בריתן באזור מלבנון, עיראק ותימן בכדי לדון על תגובה אפשרית לחיסולים האחרונים.

" type="video/youtube" />

לא מטיל ולא מכטב"מ: מנהיג חמאס חוסל בטהרן

כזכור, שלשום (ד') כמה שעות אחרי חיסול "רמטכ"ל" חיזבאללה, מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל בטהרן, כך מאשרים בחמאס ובמשמרות המהפכה האיראניים. על פי האיראנים, הנייה חוסל לפי הדיווחים בסביבות השעה 02:00 בלילה לפי שעון טהרן, בפיצוץ עז בבית בו שכן באיראן וכתוצאה מהפיצוץ נהרגו מנהיג חמאס ושומר ראשו האיראני.

בתוך כך, בעיתון ה"ניו יורק טיימס" נחשף אתמול כי מנהיגה המדיני של חמאס, איסמאעיל הנייה, לא חוסל מטיל ששיגרה ישראל אלא ממטען חבלה. כך לפי שבעה מקורות ובניהם גורמים איראניים ואמריקניים. לפי הדיווח, המטען הוטמן בבית הארחה המאובטח של משמרות המהפכה חודשיים קודם לכן וברגע שהנייה הגיע למקום הנכון - המטען הופעל מרחוק וחיסל אותו יחד עם מאבטחו האישי. לפי הדיווח, הפיצוץ הרעיד את הבניין, ניפץ כמה חלונות וגרם לקריסה חלקית של קיר חיצוני.

אמש, דובר צה"ל אישר במרומז את אופן חיסולו של הנייה. במסיבת עיתונאים שערך סירב לקחת אחריות על החיסול, אך אמר: "אנחנו תקפנו ביום שלישי בלילה בלבנון, לא הייתה תקיפה אווירית נוספת בכל המזרח התיכון באותו לילה. לא טיל ולא מזל"ט".