למרות איומי הנקמה: 155 עולים חדשים מצרפת נחתו היום (ה') בישראל והם מצטרפים ליותר מ-1,000 עולים מצרפת שעלו מאז ה-7 באוקטובר. מבין 155 העולים על המטוס, ישנם שבעה תינוקות וכלל העולים החדשים צפויים להשתקע בנתניה, רעננה, חדרה, גבעת שמואל ואשדוד.

"אני רוצה שהבן שלי יוכל ללכת ברחוב עם כיפה ללא פחד"

בין העולים, דולי ויונתן גלוק, שמתכוונים להשתקע באשדוד עם ילדיהם דוד ורוז. השניים סיפרו על חוויותיהם: "פחדתי שהילדים יצאו עם כיפה בחוץ. בשכונה שלנו זה מאוד מפחיד. יש עלייה באנטישמיות והרבה שלטים שתומכים בפלסטינים. הרגשנו שאנחנו יעד למתקפה רק בגלל שאנחנו יהודים".

יונתן הוסיף: "נסעתי ברכב ומולי נעצר רכב אחר. יצאו ממנו שני אנשים ואיימו עליי בסכינים. רואים שאני יהודי וזה ברור לי שזה היה בגלל זה. אני רוצה שהבן שלי יוכל ללכת ברחוב עם כיפה ללא פחד. אנחנו לא מוגנים בצרפת ולא ניתן לחכות שזוועות ה-7 באוקטובר יקרו גם שם".

העולים החדשים צילום: ללא

24,000 עלו ארצה מאז 7 באוקטובר

לפי נתוני משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן לידידות, מאז ה-7 באוקטובר עלו ארצה כ-24,000 עולים מעשרות מדינות ברחבי העולם, מתוכם למעלה מ-1,000 מצרפת. הנתונים מראים כי מאז פרוץ המלחמה נרשם זינוק של 520% במספר תיקי העלייה שנפתחו בצרפת, ומאז ה-7 באוקטובר נפתחו תיקי עלייה ליותר מ-7,000 נפשות מצרפת, לעומת 1,120 נפשות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אחת הסיבות המרכזיות לעלייה שאותם מציינים העולים מכלל המדינות, נובעת מהרצון לעלות לארץ ולהיות חלק מהסיפור הציוני - דווקא בעת המלחמה.

העולים החדשים עם השר אופיר סופר צילום: ללא