הישג עצום למשלחת הישראלית: ערב עתיר מדליות בפריז - ענבר לניר זכתה במדליית הכסף לאחר שניצחה בחצי הגמר את יריבתה הגרמנית, ובגמר התמודדה מול הספורטאית האיטלקית. נשיא המדינה שוחח איתה והודה לה: "הבאת לנו אור גדול". הג'ודוקא פיטר פלצ'יק גבר על יריבו השוויצרי בקרב על הארד, לאחר טעות במערכת השליטה של השופטים. בסיום המאבק התחבק עם יריבו השוויצרי וחגג עם הקהל הישראלי, שנצפה עם דגל של חטיבת גולני.

" type="video/youtube" />

מאמנו של פלצ'יק - אורן סמדג'ה

לאחר ההכרזה על ניצחונו, פלצ'יק יבב על כתף מאמנו, אורן סמדג'ה, שכל את בנו רס"ל עומר סמדג'ה במלחמה בעזה, בתקרית הפצמ"רים הקשה שבמסדרון נצרים ברצועת עזהלצד הלוחם רס"ב סעדיה יעקב דרעי.

נתניהו לסמדג'ה: "מתוך עומק הכאב הצלחת להביא ברכה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מאמן נבחרת הגברים של ישראל בג׳ודו אורן סמדג׳ה, ובירך אותו על זכייתם של הג׳ודוקא פיטר פלצ'יק במדליית ארד ושל הג׳ודוקא ענבר לניר במדליית כסף באולימפיאדת פריז 2024.

"איזה הישג", בירך נתניהו, "איזה הישג אישי שלך. זה הישג אישי מדהים שבעתיים, שאתה מתוך עומק הכאב הצלחת להביא את הברכה הזאת לעם ישראל, זה פשוט בלתי נתפס. תמסור להם בשמי, לענבר ולפיטר, זה קשה להאמין. המדליה היא שלך, המדליה היא של עם ישראל. אני אומר את זה מכל הלב, אתה פשוט נפלא ונותן השראה לכולנו.

עוד הוסיף ראש הממשלה, "זה היה קורה בכל עת, אבל בעת הזאת זה משהו אחר לגמרי. העובדה שאתה שם ומוביל את זה, זה נותן לזה משנה תוקף עצום. אני מבקש ממך דבר אחד – אני רוצה שתמסור את אהבתי למשפחה, לרעייתך, מכל הלב. מגיע לכם, כולם מחבקים אתכם".

נתניהו ואורן סמדג'ה בשבעה צילום: חיים צח | לע"מ

אורן סמדג'ה: "אנחנו אוהבים את המדינה"

המאמן ענה לנתניהו: "כשהיית אצלי הייתי במקום הכי קשה. אחרי השבעה הדבר הראשון שעשיתי זה כינסתי את המשפחה, את האישה ואת הילדים, כדי לקבל מהם את ה’אוקיי׳ לטוס. ביום הזה הראנו לכולם כמה המדינה הזאת מדהימה, כמה ביחד אנחנו יכולים להצליח. אנחנו אוהבים את המדינה ואני הכי גאה בעולם שנתנו שמחה ותקווה למדינה המדהימה שלנו".