האיומים האיראנים ברקע החיסולים: גורמים איראנים בכירים צפויים להיפגש היום (ה') עם נציגים מקרב בעלות בריתן באזור מלבנון, עיראק ותימן בכדי לקיים דיון על תגובה אפשרית לחיסולים האחרונים. כך על פי רויטרס. כזכור, אמש דווח כי מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי הורה על מתקפה איראנית נגד ישראל בתגובה לחיסולים.

חמינאי, צילום: mohammad kassir,Shutterstock

מחכים לתגובת חיזבאללה

לאחר יממה של חיסולים המתיחות בין ישראל לחיזבאללה ואיראן מתעצמת וכעת הדריכות מופנית לעבר גבול הצפון מחשש לתגובה אפשרית שלא נראתה עד כה במלחמה. המתיחות כבר גררה רצף של ביטולי טיסות מצד חברת תעופה שונות ברחבי העולם ללבנון אך גם לישראל. בנוסף, ארה"ב העלתה את רמת אזהרת המסע ללבנון לדרגה 4 וקוראת לאזרחיה שלא להגיע כלל ללבנון.

כחלק מהדריכות, בצה"ל הודיעו למספר מפעלים באזור הצפון על הצורך לצמצם משמעותית בכמות האמוניה שברשותם מחשש לפגיעה קשה עוצמתית בעורף: "פיקוד העורף מקיים קשר רציף ומתמשך עם כלל המפעלים הנמצאים בגזרתו, הכולל ביקורות יומיומיות והערכות מצב שוטפות יחד עם הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה. זאת כדי לשמור על מוכנות ותמונת מצב מלאה אודות רמות המלאי של החומרים המסוכנים".

" type="video/youtube" />

שוקלים לבצע מתקפה דומה לזו שאירעה באפריל

באיראן נשקלת האפשרות לבצע מתקפה דומה למתקפה שבוצעה באפריל וכללה ירי טילים ושיגור כטב"מים במקביל משטחם ומשטח מדינות נוספות לעבר ישראל, כולל האפשרות לצרף למתקפה את מדינות האזור העוינות ואת שלוחותיה. לפי הדיווח, אתרים צבאיים באיזור תל אביב וחיפה על הכווונת של האיראנים. על פי דיווח בניו יורק טיימס.

" type="video/youtube" />

נתניהו ייפגש עם לפיד לראשונה זה חודשיים

בהצהרה מיוחדת שנשא אמש, התייחס ראש הממשלה נתניהו לחיסול פואד שכור ואמר כי "ימים מאתגרים לפנינו". ראש הממשלה הוסיף כי "מאז התקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא. אזרחי ישראל, כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהמלחמה תארך זמן ושהיא תדרוש מכולנו אורך רוח. אני חוזר על כך גם היום".